Ruxandra Stan, Laura Catz și Ariadna Pui se cunosc, într-un fel sau altul dintotdeauna. Depinde cum privești. Ruxandra și Laura sunt prietene din clasa a V-a, iar Ariadna și Laura s-au cunoscut la facultate în Iași. Au rămas prietene de-a lungul anilor chiar dacă au locuit în țări diferite. Experiențele lor au dus la crearea unui brand de genți dedicat femeilor mereu pe drumuri, care lucrează și au laptopul mereu la ele - Amza Bags.

„Într-o întâlnire cu Ruxandra, într-unul dintre rarele momente când eram la București, și mă plângeam cât de greu e să găsesc o geantă de laptop pentru muncă. Câteva luni mai târziu, în timp ce eram consultant pe un proiect în Kazahstan și mă simțeam destul de izolată de lume, fetele au spus despre cum ar fi să începem să ne gândim la ideea cu gențile ca la un business. A fost complicat, fiecare avea joburi full-time și destul de puțin timp pentru a dedica ideei”, povestește Ariadna Pui pentru start-up.ro.

Din joburi diferite înspre antreprenoriat

Toate cele trei lucrează în continuare în corporați și în consultanță în domenii foarte diferite. Ariadna a lucrat în domeniul petrolier, iar acum este consultant de management în domenii precum industriile grele. „Experiențele acestea m-au ajutat să fiu structurată și să comunic eficient cu oamenii, adevărul e că nu aveam deloc experiență antreprenorială sau în domeniul modei sau accesoriilor”, spune ea.

Ce i-a lipsit Ariadnei avea Ruxandra. Ea a terminat Facultatea de Marketing și a mers către design de încălțăminte și a absolvit un curs la Milano. „Următoarea alegere a fost calea antreprenorială dedicându-se dezvoltării unei firme de nișă, adică pantofi la comandă pentru mirese. A căpătat multă experiență practică și a înțeles și industria de marochinărie și provocările acesteia”, povestește Ariadna.

Echipa e completată de Laura, care a lucrat în marketing digital în domenii diferite, de la servicii financiare la accesorii de biciclete.

Faptul că lucrează în continuare și sunt și în trei locuri diferite a fost cel mai greu lucru în dezvoltarea Amza Bags, spune Ariadna. „Ne-a obligat să avem o disciplină foarte bună în comunicare. Un aspect pozitiv e faptul că am fost deja pregătite pentru perioada în care ne aflăm când lucratul de la distanță devine normalitate”, explică Ariadna.

În privința mixului dintre antreprenoriat și job, cofondatoarele spun că e un compromis pe care și l-au asumat. „Auzim des povești despre antreprenori care renunță la tot pentru a-și implementa ideea de afaceri. Dar nu înseamnă că dacă nu procedezi așa nu poți fi antreprenor. . Ne forțează să fim eficiente, să comunicăm mai bine și să înțelegem mai bine femeile”, spune Ariadna.

Cum au ajuns la crearea de genți?

Pentru că folosesc de multe ori genți de laptop, cumva nevoia a venit imediat. Ariadna spune că pentru femei gențile sunt un lucru special, de la funcționalitate, până la accesoriu pentru ținută.

„Sunt multe genți pe piață cu un design incredibil, dar nu sunt deloc funcționale pentru femeile care merg la serviciu cu laptopul. Iar gențile de laptop lasă de dorit când vine vorba de aspect, dar și în privința materiaellor din care sunt confecționate”, spune Ariadna Pui.

O piață făcută pentru bărbații de business, nu și pentru femei

Ea crede că ceea ce este astăzi pe piață nu se potrivește deloc la ținuta unei femei de business și pentru ea a fost extrem de frustrant să vadă cât de multe genți funcționale există pentru bărbați, dar nu și pentru femei. „Mi-a fost imposibil să găsesc o geantă care să se poată fixa pe troller, ceea ce pentru mine ar fi fost util, pentru că eu călătoream săptămânal”, spune cofondatoarea Amza Bags.

„Cred că e doar vârful aisbergului. Dincolo de genți, există puține produse pentru femei care au carieră. Dacă ne amintim și că femeile sunt de două ori mai dispuse să sufere de sindromul impostorului decât bărbații, e clar că lipsa de haine, accesorii și servicii pentru femei de carieră contribuie negativ la această statistică”, spune Ariadna.

Pentru a afla ce vor femeile, au întrebat peste 100 de persoane din diverse sfere profesionale care sunt așteptările lor de la o geantă pentru serviciu. „Am gândit un design care să includă toate aceste funcționalități, dar să păstreze un aspect feminin, iar apoi am testat cinci versiuni până la cea finală”.

Legat de prima geantă creată de Amza, ea îmbină funcționalitatea cu eleganța. „Are buzunar de laptop, documente și numeroase alte buzunare mici. Are un breloc lung, detașabil, pentru a găsi cheile în geantă și se închide cu un fermoar pe toată lungimea genții, util când trebuie să pui geanta sub scaunul dinf ață al avionului sau să ieși din Uber”, explică Ariadna. Prima geantă de la Amza bags poate fi purtată în mână, pe umăr și se poate fixa pe troller.

„Există puține branduri care adresează nevoile femeilor atunci când sunt la muncă. Un alt exemplu în aceeași notă e cât de greu găsești haine de business cu buzunare. De aceea la networking vei vedea femei care jonglează cu paharul de vin, telefonul și câteva cărți de vizită”, explică Ariadna.

Producție în România, distribuție în toată Europa

Primul produs creat de cele trei cofondatoare e o geantă numită Evora, care are două dimensiuni, de 14 și 16 inci, două culori și costă 350 de euro. În momentul acesta, Amza acceptă comenzi și livrează gratuit în toată Uniunea Europeană.

„Le producem într-un atelier din București. Am ținut mult să găsim un producător din România pentru că ne dorim să susținem cât mai mult păstrarea vie a meșteșugurilor în țară”, spune Ariadna. Procesul pentru descoperirea unui producător a durat șase luni, pentru a găsi mixul cel mai bun între calitate și preț, pentru că multe ateliere lucrează doar cu stocuri foarte mari.

În momentul de față, gențile sunt vândute pe site-ul propriu Amza Bags, pentru că cele 3 cofondatoare vor să păstreze o comunicare directă cu clienții lor și să ofere cel ami bun serviciu. „Pe viitor probabil vom avea colaborări sub formă de pop-up shops”, spune Ariadna.

Deși au trebuit să investească mai mult, au decis să aibă stocuri din prima, pentru a procesa rapid comenzile și să livreze rapid. În plus, la început, au vrut să aibă control asupra calității și să verifice fiecare produs înainte de a-l trimite.

„Pe viitor vom externaliza și partea de fulfillment a comenzilor, dar customer service va rămâne mereu la noi”, spune Ariadna.

Cofondatoarele spun că au cheltuit aproximativ 23.000 de euro până acum, dar odată ce se va adăuga și bugetul de marketing vor ajunge la 30.000 de euro investiție.

Pandemia le-a dat un pic peste cap, pentru că voiau să lanseze în martie. „E normal ca oamenii să nu cumpere genți de muncă în perioada asta. Dar e un moment în care oamenii iau mai multe decizii informate și cumpără mai puțin, dar mai de calitate, de la producători locali sau regionali”, spune Ariadna Pui. Așadar, Amza Bags va continua comunicarea alături de comunitatea sa pentru a vorbi despre valorile brandului.