Potrivit acestui studiu, 38% dintre respondenți preferă să își facă cumpărăturile din mediul online datorită prețurilor foarte bune sau ofertelor speciale. De asemenea, în topul motivelor se mai află selecția de produse și branduri, livrarea gratuită și garanția că produsele sunt originale.

Peste 35% dintre respondenți declară că bugetul pregătit pentru cumpărăturile de haine, încălțăminte și accesorii este între 300 și 500 de lei. La polul opus, 20% sunt dispuși să plătească oricât pentru produsul preferat.

Ofertele speciale și lipsa de timp sunt principalele motive pentru care shoppingul se mută din magazinele fizice în mediul online.

De Paște, cu toții vor să evite aglomerația din mall-uri și să găsească cele mai bune oferte: 48,2% dintre participanții la studiu s-au obișnuit să cumpere online în perioada Sărbătorilor Pascale datorită prețurilor mai bune decât în magazinele fizice.

Reducerile pe care le caută românii nu sunt de trecut cu vederea: 52,5% se așteaptă la reduceri de 30-50% în această perioadă, pe când 42% sunt în căutarea unor discount-uri de până la 70%.

Ca și modalitate de achiziție online, cumpărăturile din fața calculatorului sunt depășite de achizițiile de pe dispozitive mobile, 53% alegând să cumpere direct de pe tabletă sau telefon.

Studiul a fost realizat în luna martie pe un eșantion de 1.567 de persoane, femei și bărbați.