Urmărește secțiunea „Online pentru Viitor” pentru mai multe informații despre cum să vinzi în marketplace, cum să crești business-ul tău și să fii un antreprenor mai bun.

Dacă lucrezi în comerțul cu amănuntul sau nu numai, eMAG Marketplace e cel mai simplu mod de a-ți muta afacerea în online și de a-ți deschide porțile business-ului către milioane de români - toți potențiali clienți. Pe lângă ușurința de a-ți gestiona toate aspectele logistice ale afacerii tale și expunerea la un public numeros, eMAG pune la dispoziție și o serie de unelte foarte utile menite să-i ajute pe antreprenori să iasă în evidență cu produsele lor și să-și crească veniturile.

În acest nou articol din seria Online Pentru Viitor explorăm aceste tool-uri și diversele posibilități de promovare a produselor.

Cum să-ți optimizezi contul pentru a-ți maximiza vizibilitatea

La fel ca în comerțul fizic, și în comerțul online este extrem de important cum îți prezinți produsele. Doar că online nu poți interacționa direct cu fiecare persoană interesată de lucrurile pe care le vinzi, așa că trebuie să te asiguri că anticipezi potențialele întrebări și că oferi cât mai multe detalii despre produse. Informațiile detaliate conferă și încredere în afacerea ta și demonstrează că știi ce vinzi, deci nu trebuie să ignori acest aspect.

Pentru a veni în ajutorul tău, eMAG Marketplace îți pune la dispoziție o serie de unelte de care te poți folosi pentru a te asigura că magazinul tău online din platformă e cât mai primitor pentru cei care-i pășesc pragul virtual.

Astfel, asigură-te că dai atenția cuvenită secțiunii de ”Caracteristici” atunci când listezi un produs. Caracteristici este zona din pagina fiecărui produs care ajută clienții în procesul de documentare, dar poate spori și vizibilitatea în platformă Completarea corectă și completă a caracteristicilor contribuie la afișarea produsului în primele rezultate pe site, pentru că acestea acționează și ca filtre de căutare.

Apoi, documentația produselor joacă un rol important în performanța sellerilor pe platformă, atât în ceea ce privește rata de conversie, cât și în cazul optimizării produselor în căutări. Sfatul este să acorzi atenție unei documentații ample pentru fiecare produs, în care să prezinți clienților toate detaliile importante despre produs.

Nu ignora review-urile primite de la cumpărători și ratingul general acordat ție, în calitate de vânzător. Review-urile primite pentru produse și rating-ul acordat de clienți pot influența poziția produselor în căutări. Cu cât un rating este mai bun pentru un produs, cu atât cresc șansele ca acesta să apară mai sus în căutări. Deci dacă un produs atrage review-uri negative, poate nu ar strica să te gândești să îl elimini din oferta ta și, eventual, să-l înlocuiești cu unul mai bun. Iar pentru a-ți menține un rating de seller impecabil, răspunde rapid la solicitările clienților și asigură-te că produsele ajung rapid la aceștia, că eventualele situații sunt rezolvate fără bătăi de cap.

Asistentul virtual de business din eMAG Marketplace

Nu ești sigur că ai făcut totul ”ca la carte”? Nu e nicio problemă. În eMAG Marketplace ai la dispoziție și un asistent virtual de business. Acesta a fost gândit astfel încât să te ajute să îți crești business-ul prin recomandări personalizate privind optimizările pe care le poți face.

Potrivit analizelor eMAG Marketplace, sellerii care care au folosit acest asistent virtual au avut rezultate mult mai bune. Mai exact, ei au înregistrat:

  • cu 55% mai puține vânzări pierdute din lipsă de stoc pentru sellerii care au accesat recomandări privind optimizările de stoc
  • cu 30% mai mult trafic pentru sellerii care au accesat recomandările de îmbunătățire a contentului
  • cu 24% mai multe vânzări din Ads pentru sellerii care au accesat recomandările de Ads
  • cu 5% mai mult trafic pentru sellerii care accesat recomandări de oportunitate preț.

Aceleași date mai arată că Indicatorul Seller rating a contribuit la creșterea cu 155% a ratei de conversie pentru vânzătorii care au primit peste 4 stele de la clienți. Alte cifre arată că o creștere cu 83% a ratei de conversie pentru sellerii cu Rating între 2 și 3 stele și 138% creștere în rata de conversie pentru sellerii cu rating între 3 și 4 stele.

Despre eMAG Ads (și nu numai) vorbim în detaliu imediat, dar înainte aș vrea să mai punctăm niște chestiuni legate de contul tău de seller în eMAG Marketplace.

Indicatorii de sănătate a contului

Toate cele de mai sus țin de sănătatea contului tău. Cu cât contul e mai sănătos, cu atât șansele ca produsele tale să apară primele printre rezultatele căutărilor utilizatorilor sunt mai mari.

Sănătatea contului reprezintă un raport calitativ al valorilor obținute pentru fiecare indicator de performanță în parte și se actualizează constant, ca urmare a experienței de vânzare și a serviciilor oferite clienților. Principalul obiectiv este îmbunătățirea experienței de cumpărare a clienților, prin produse și servicii de calitate.

În funcție de rezultatele indicatorilor de performanță, sănătatea contului tău poate fi:

Bună - reprezintă cel mai bun status de sănătate pentru contul unui seller și reflectă faptul că oferă o experiență maximă de cumpărare clienților.

Necesită îmbunătățiri - statusul intermediar între bună și foarte slabă și atenționează despre nevoia urgentă de remediere a indicatorilor aflați sub valorile optime.

Foarte slabă - arată că serviciile oferite au fost sub standardele eMAG. Acest status reflectă faptul că nu ai reușit să oferi clienților o experiență satisfăcătoare. În cazul în care nu remediezi urgent situația, contul îți poate fi chiar suspendat.

Iar acum că te-ai asigurat că totul este pus la punct în ceea ce privește produsele și magazinul tău virtual pe eMAG Marketplace, să explorăm și alte opțiuni care te vor pune în preferințele utilizatorilor.

Cum să-ți crești vânzările cu ajutorul eMAG Genius easybox

Opțiunea eMAG Genius este extrem de apreciată de către utilizatorii eMAG și mulți (inclusiv eu, recunosc) folosesc filtrul special de căutare ”eMAG Genius” În calitate de cumpărător, e reconfortant să știi că nu mai trebuie să achiți o taxă de transport și că nu trebuie să te dai peste cap pentru a te sincroniza cu un curier și că îți poți ridica coletele de la easybox atunci când ai timp. Nu e de mirare că oferirea acestei opțiuni de livrare îți poate crește considerabil vânzările.

Sellerii pot inscrie produsele eligibile in eMAG Genius easybox, iar astfel se pot adresa clienților loiali ai platformei, care fac cumpărături recurent. Produsele care beneficiază de livrare gratuită în easybox prin eMAG Genius au o etichetă specială și sunt afișate atunci când consumatorii folosesc filtrul dedicat „eMAG Genius”.

Pentru a-ți face o idee și mai clară asupra avantajelor, trebuie să știi că un client Genius plasează în medie de trei ori mai multe comenzi decât un client care nu folosește serviciul.

Apoi, defalcat, pe cifre, situația se prezintă în felul următor:

  • 21% creștere a vânzărilor pentru produsele Genius față de cele nonGeniuns din aceleași categorii
  • Cu 10% mai mult trafic pentru fiecare produs Genius vs nonGenius
  • 49% în plus la rata de conversie a produselor din Genius față de cele care sunt nu sunt în Genius
  • Cu 79% mai multe comenzi pe lună generate de clienții Genius vs nonGenius

Avantajele sunt clare și câștigurile le vei observa imediat.

Cum folosești eMAG Ads și de ce să optezi pentru campanii sau pachete de tip bundle

Pentru a crește vizibilitatea produselor în platformă, te poți înscrie și în campanii comerciale, poți realiza pachete de tip bundle sau poți folosi eMAG Ads.

Să le parcurgem pe rând.

Ce trebuie să știi despre eMAG Ads

eMAG Ads este un instrument pe care îl ai la dispoziție în platforma eMAG Marketplace și este un serviciu de tip ”pay per click” prin care îți poți promova eficient produsele, având control total asupra bugetului cheltuit și o flexibilitate crescută.

Setarea unei campanii eMAG Ads este simplă: achiziționezi credit, creezi campania prin selectarea unui buget zilnic și a unei perioade de valabilitate, alegi produsele, setezi bid-ul dorit și activezi campania. Atât.

Produsele promovate prin campanii vor fi afișate în secțiunea Produse promovate, fiind astfel vizibile pentru clienții direct interesați de produse similare din aceeași categorie.

La ce rezultate te poți aștepta? Cifrele oficiale puse la dispoziție de către reprezentanții eMAG Marketplace sunt următoarele:

  • Creștere cu 19% a traficului pentru produsele din campaniile Ads
  • Creștere cu 10% a cantității comandate pentru produsele din campaniile Ads
  • Creștere cu 12% a vânzărilor pentru produsele din campaniile Ads

Campaniile promoționale și pachetele de tip bundle

Apoi, o altă modalitate de a-ți promova produsele și de a-ți crește vânzările este participarea la campaniile promoționale desfășurate recurent pe eMAG.ro. Astfel, obții vizibilitate mai mare și îți cresc și șansele de a-ți spori vânzările și rata de conversie.

Concret, sellerii care participă la promoții înregistrează cu 43% mai multe vânzări pentru produsele participante în campania Crazy Days, o creștere cu 51% a vânzărilor pentru produsele înscrise în Revoluția Prețurilor și cu până la 70% pentru produsele înscrise în Stock Busters.

Având în vedere numărul enorm de utilizatori eMAG și de interesul foarte crescut pentru aceste campanii - devenite mici sărbători ale cumpărăturilor - nu ar trebui să te mire cifrele de mai sus.

Iar în cazul în care vrei să-ți organizezi propriul festival al ofertelor, poți oricând să gândești pachete promoționale de tip bundle. În contul tău eMAG Marketplace, în meniul Product Promo din Dashboard, poți configura aceste oferte personalizate. Și ai la dispoziție mai multe tipuri de pachete.

Bundle first promo este un pachet promoțional alcătuit dintr-un produs principal și un produs secundar - cu acest pachet îi poți oferi cumpărătorului discount pentru ambele produse, la achiziționarea lor simultană.

Bundle promo e un pachet simultan cu cel descris anterior, cu mențiunea că e alcătuit dintr-un produs principal și până la 4 produse secundare, iar discountul se aplică pentru fiecare dintre acestea.

Gift promo, alcătuit dintr-un produs principal și până la 4 produse secundare, îți permite să oferi discount 100% produselor secundare la achiziția celui principal. De exemplu, Dacă cineva cumpără X, primește gratuit produsele Y și Z.

Promo pack e un bundle care îți permite să vinzi deodată o cantitate mai mare de produse, oferindu-le discount clienților care vor să achiziționeze seturi de 2, 3, 4 sau 5 produse identice.

Toate aceste bundle-uri oferă vizibilitate crescută în platforma eMAG și, alături de celelalte tool-uri puse la dispoziție de eMAG Marketplace, dar și sfaturile privind sănătatea contului tău, te pot ajuta să îți crești considerabil vânzările, să-ți extinzi afacerea și să profiți cu adevărat de statutul tău de antreprenor în Marketplace.

În plus, pe lângă toate aceste unelte care te ajută să îți crești afacerea, pe eMAG Marketplace ai acces oricând la materialele de e-learning din biblioteca virtuală eMAG Academy. Acolo ai la dispoziție peste 1.600 de minute de conținut video, dar și articole cu informații utile despre platformă și cu recomandări pentru creșterea vânzărilor online.