Cosmin Nastasă, Managing Partner Edge & fondator OK Institute

Antreprenorii, așa cum văd eu, au 4 elemente pe care-și construiesc afacerile. Primul element e "dorința de a construi, de a genera ceva nou sau diferit", iar această dorință e în continuă creștere în România, atât timp cât tehnologia ne conectează cu restul lumii unde vedem modele și că "se poate".

Al doilea element este legat de oamenii cu care lucrezi/ interacționezi și curiozitatea/ profesionalismul lor. Și în acest caz, avem o generație, încă mică, dar care nu e cu nimic mai prejos față de alte țări.

Al treilea element este oportunitatea - element perfect justificabil în România, având în vedere că suntem cu câțiva ani în urma țărilor din vest, prin urmare e încă mult loc de dezvoltare. Până aici e bine, avem 3 pozitive.

Dar, intervine și al patrulea element, mediul de afaceri, puternic influențat de stat și total nealiniat în România cu planurile antreprenorilor.

Momentan, se pare că, într-un calcul matematic, 3 elemente sunt mai puternice decât unul, oamenii și dorința sunt mai puternici decât piedicile, optimismul e mai puternic decât tradiționalul. Aceștia sunt antreprenorii care încă fac business în România.