Un studiu recent arată că gradul zilnic de ocupare a parcărilor din clădirile business nu depășește 80%. Pentru o clădire cu 200 de locuri de parcare, 60 de locuri de parcare sunt zilnic libere. Asta înseamnă 60 de mașini în minus, în jurul unei singure clădiri.

În majoritatea parcărilor clădirilor de business din România există mai puține locuri de parcare, în comparație cu numărul angajaților care vin la birou cu autoturismul. Așadar, în mod frecvent, solicitările pentru închirieri sunt uriașe.

Și chiar dacă ne imaginăm că aceste parcări sunt pline mereu până la refuz, studiile ne contrazic. Zilnic, într-o proporție de 20-40% acestea stau neutilizate, arată cifrele smartcityblog.pl. Și asta pentru că o parte din angajați pot fi plecați în delegații, pot fi în concediu sau aleg să lucreze de acasă. În tot acest timp, acele locuri ar putea produce sume de bani, deloc de neglijat.

Spre exemplu, pentru parcarea unei clădirii cu o capacitate de 1100 de locuri, zilnic, 220 de locuri stau nefolosite. La un calcul simplu, aceste spații nefolosite pot să genereze venituri extra care ar depăși 180 de mii de euro în decursul unui an și mai mult să vină în întâmpinarea nevoii tot mai stringente a șoferilor în a găsi opțiuni de parcare.

Cu o singură aplicație prin care să monitorizeze, zilnic, locurile lăsate libere de chiriași, proprietarii clădirilor ar putea să permită pentru acele parcări - plata pe oră sau pe zi. Astfel, cei care vin la birou sau în zonă, dar nu au un loc de parcare, ar putea fi notificați în timp real că au posibilitatea de a staționa în parcarea clădirii, pentru anumite intervale orare sau chiar zile. Iar monetizarea se poate face, de asemenea, tot online.

Mai ales că, 8 din 10 români preferă metode alternative de plată, atunci când vor să părăsească o parcare cu barieră, potrivit unui studiu Tritech Group publicat în această vară. Modelul dă rezultate excelente în țări precum Marea Britanie și prinde tot mai multă popularitate la vecinii Polonezi. A apărut recent însă și în România, unde conceptul de PARKSHARING e folosit în orașe mari precum București, Cluj-Napoca, Brașov, Oradea sau Iași.