Black Friday va avea loc la nivel mondial pe 22 noiembrie 2019, însă eMAG, cel mai mare retailer online din România, a anunțat că evenimentul său de reduceri va avea loc pe 15 noiembrie. Asta înseamnă că probabil majoritatea magazinelor online vor face reduceri la produsele sale atât pe 15 noiembrie, cât și pe 22 noiembrie.

În timpul Black Friday din România, în medie, se cumpără trei sau patru produse pe persoană, potrivit unei cercetări realizate de Picodi.com. Vânzările magazinelor cresc în medie, la nivel global, cu 663% în timpul reducerilor de Black Friday față de o perioadă obișnuită. Cea mai mare creștere a vânzărilor se vede în Germania (2418%) sau în Africa de Sud (1952%).

Pentru România, datele arată o creștere a vânzărilor pe perioada desfășurării Black Friday de 145%, față de o zi obișnuită. În Vinerea Neagră oamenii fac cumpărături în timpul dimineții, însă vârful de cumpărături are loc între orele 19 și 21, atunci când oamenii ajung acasă de la serviciu.

În medie, în România reducerea prețului unui produs a fost de 54% în 2018. Mai mult decât așteptările consumatorilor (43%).

Datele Google Trends pentru perioada 11–18 noiembrie 2018 arată că, 40% dintre toate întrebările legate de lichidările de stocuri de Black Friday, în România, au loc în ziua de vineri. Deși interesul clienților față de Black Friday se face simțit deja joia, acesta începe să scadă de sâmbătă până miercuri.

Cele mai des cumpărate produse în România

În mod obișnuit, românii se pregătesc pentru această perioadă de reduceri și 78% dintre cei chestionați au declarat că știu deja ce vor să cumpere. De obicei, o persoană cumpără cel puțin trei produse din următoarele categorii: electronice, electrocasnice, îmbrăcăminte, încălțăminte, parfumuri și cosmetice.

În general, în lume cu ocazia Black Friday, cele mai vândute produse sunt cele din categoria fashion. Însă există și țări, în care de Black Friday se cumpără în special produsele electronice. Conform datelor Black-Friday.Global, electronicele ocupă un rol important în țări precum România, Brazilia, India și Malaezia.

Cât plănuiesc să cheltuie românii de Black Friday 2019

Românii cumpără produse atât offline, cât și online și sunt pregătiți să cheltuiască în jur de 1100 de lei la magazine. Asta înseamnă mai mulți bani decât plănuiesc să cheltuiască rușii sau ungurii, dar mai puțin decât americanii, englezii sau canadienii. În Pakistan, Kazahstan sau Nigeria se cheltuiesc cei mai puțini bani de Black Friday.

Atunci când cumpără online, peste jumătate dintre români (56,6%) o fac de pe telefonul mobil, 40,4% apelează la PC și 2,9% la tabletă.

Ziua de Black Friday 2018 a adus 9,5 milioane de vizite pe site-ul eMAG și produse comandate in valoare de 460 de milioane lei, reprezentand o crestere de 28% raportată la ediția de anul trecut. Vom vedea ce surprize pregătește retailerul pentru acest an și dacă va reuși să depășească bariera de 500 de milioane de lei.