Spre deosebire de anii trecuți, interesul acordat celui mai mare eveniment de shopping al anului a crescut semnificativ în 2020, atât prin prisma pregătirii magazinelor online, cât și a cumpărătorilor.
Shop-urile online au început pregătirile mai din timp, au avut stocuri mai mari, au procesat comenzile și au livrat mai repede, au investit mai mult în promovare și în servicii. De cealaltă parte, românii au căpătat încredere în comerțul online și, în consecință, au plasat mai multe comenzi, pe care le-au plătit online, cu cardul.
Sectoare afectate sever de pandemia de COVID – 19 au văzut în Black Friday o oportunitate.
„Activitățile din domeniul HoReCa au crescut surprinzător de mult în această perioadă. Dacă anul trecut HoReCa era aproape inexistent ca și domeniu în online, de Black Friday, anul acesta, atât restaurantele cât și distribuitorii de produse specifice au avut campanii concrete, cu rezultate fantastice. Este primul Black Friday la care au participat activ și interesat producătorii din România, atât locali, cât și naționali, aceștia având campanii și oferte dedicate de Black Friday”, spune Lorand Minyo, Head of Marketing la Blugento.
„În campania de Black Friday din 2020, magazinele online au rulat campanii specifice pentru a încuraja plata cu cardul, rezultatul fiind o dublare a comenzilor plătite cu cardul față de anul trecut. De această dată, peste 70% dintre comenzile plasate au fost achitate online, cu cardul, lucru care ne încurajează să vorbim deja despre un nou tipar de consum, unde plățile online devin rapid o normalitate”, spune Sandu Băbășan, CEO Blugento.
Bugetele de promovare au fost mai mari anul acesta de Black Friday cu aproximativ 50%. Companiile au investit specific în campaniile online și au folosit serviciile Zéa, agenție de marketing digital în eCommerce.
„Ne considerăm parteneri activi ai magazinelor online care folosesc platforma Blugento și serviciile Zéa. Am creat împreună ofertele de Black Friday, am generat împreună landing page-urile de campanii, precum și campaniile de advertising. Un boost considerabil în vânzări a fost generat de conținutul video, creat specific pentru acest tip de campanie. Ne propunem să susținem în continuare producătorii locali (regionali și naționali) și segmentul HoReCa în scalarea business-urilor în online, prin implicarea directă în activitățile specifice acestui mediu atât de ofertant pentru ei”, mai spune Lorand Minyo.