Bolt a pornit la drum ca un startup în domeniul ridesharing-ului, pe zona ocupată intens de Uber. Dar a pivotat rapid în a oferi transport cu trotinete electrice, biciclete, dar și posibilitatea de a aduce mâncare și produse din supermarket prin Bolt Food. De asemenea, Bolt a dezvoltat și Bolt Market, un magazin virtual propriu din care clienții își pot face cumpărăturile.

Fondurile primite de către Bolt vor fi folosite pentru a se extinde în noi țări și orașe și pentru a dezvolta și mai bine aplicația într-o superaplicație, care să includă și livrări în 15 minute prin Bolt Market. De asemenea, compania va construi așa numite „dark stores”, practic depozite virtuale sau magazine virtuale, din care clienții să poată comanda în aplicație.

Printre investitorii din această rundă se numără Sequoia Capital, Fidelity Management, Research Company LLC, Whale Rock, Owl Rock, D1, G Squared, Tekne, Ghisallo și alții.

Acum patru luni Bolt primise 600 de milioane de euro la o evaluare financiară de 4 miliarde de dolari. În momentul de față compania are peste 100 de milioane de clienți în 45 de țări și 400 de orașe. În august, la investiția anterioară, Bolt avea 75 de milioane de clienți.

„Toate liniile noastre de business cresc. Ridesharing-ul are o creștere double digit. Un nou trend a apărut în 2021, cel în care mașina personală e un lucru rău, așa că alte mijloace de transport sunt în dezvoltare”, a spus CEO-ul companiei, Markus Villig, într-un interviu pentru TechCrunch.

”În ultimii opt ani, am dezvoltat servicii care oferă alternative mai bune și mai accesibile pentru aproape toate scopurile pe care le servește o mașină personală. Colaborăm cu orașele pentru a ajuta oamenii să treacă la vehicule ușoare - cum ar fi trotinetele și bicicletele electrice - și la opțiuni de mobilitate partajată, cum ar fi ride hailing și car sharing, pentru a transforma zonele urbane în spații durabile și primitoare. De aceea, anunțăm această nouă rundă de finanțare – cea mai mare din istoria noastră – care ne va ajuta să construim un viitor în care orașele să fie mai puțin aglomerate, mai puțin poluate și cu mai multe spații verzi, orașe în care oamenii se pot deplasa cu ușurință, într-un mod sigur și sustenabil”, a declarat Villig într-un comunicat dat publicității.

Bolt s-a născut acum 8 ani în Tallinn, Estonia. A început prin a se numi Taxify și oferea ridesharing în țările unde Uber nu avea foarte mare control. Dar a atras investitori masivi în timp, cum ar fi chinezii de la Didi.

Acum, Bolt are 100 de milioane de utilizatori în 45 de țări și peste 400 de orașe din Europa și Africa. Compania urmărește să accelereze tranziția de la mașinile personale la mobilitatea partajată, oferind alternative mai bune pentru fiecare domeniu de utilizare, inclusiv ride hailing, mașini și trotinete electrice închiriate, livrare de mâncare și de produse alimentare și nealimentare.

Compania este prezentă în România, în 22 de orașe, cu serviciile de ride-hailing, de închiriere de trotinete electrice, de livrare de mâncare (Bolt Food), livrare de produse alimentare și nealimentare (Bolt Market) și cu divizia de software development, care deservește toate subsidiarele din Europa ale companiei.

Trotinetele electrice oferite de Bolt sunt utilizate de peste 100 de milioane de clienți din 45 de țări și peste 400 de orașe din Europa și Africa. Portofoliul Bolt include, de asemenea, serviciul de ride hailing, serviciul de car-sharing - Bolt Drive - serviciul Bolt Food, care permite utilizatorilor să comande mâncare de la restaurante și Bolt Market, un serviciu de livrare a produselor alimentare și nealimentare în 15 minute.

Bolt Market, unul dintre cele mai noi servicii ale companiei, a fost dezvoltat și lansat în timpul pandemiei și operează deja zeci de magazine, în zece țări din Europa. Cu această nouă investiție, Bolt Market își va accelera rapid expansiunea în 2022 și intenționează să aibă sute de magazine operaționale până la sfârșitul anului.