Statistic, românii citesc, în medie, 1-2 cărți pe an și nu cheltuie mai mult de 5 euro anual pentru cumpărarea acestora. Accesul la lectură este limitat, fie din cauza lipsei de timp sau de resurse, dar și din cauza culturii slab orientate spre lectură.

”Acum 5 ani mi-am propus să pornesc o bibliotecă modernă care, prin cărți faine și lectură de calitate, să inspire oamenii să își descopere visele și să le atingă. ‘Cum poți tu, un singur om, să schimbi ceva? Tu ești doar o picătură într-un ocean!’, mi-a spus mama convinsă că voi pierde timpul aiurea și voi fi dezamăgit. Nu știam atunci câți oameni mai citesc. Am sperat doar că în România mai există oameni care visează la o viață mai bună”, spune Bogdan Georgescu, CEO și fondator Bookster.

Cei 45.000 de abonați au împrumutat, în 5 ani, cărți și articole de peste 1,4 milioane de ori. În medie, un abonat Bookster împrumută un material în fiecare lună, din domenii diverse - beletristică, lecturi de dezvoltare personală, psihologie sau lectură care îi susține direct domeniul de activitate.

Din sfera dezvoltării personale și profesionale, cele mai căutate cărți sunt „Cum îți vei măsura viața”, scrisă de profesorul Clayton Christensen, „Cele cinci limbaje ale iubirii” de Gary Chapman sau „Psihologia persuasiunii” a lui Robert Cialdini. Cele mai împrumutate titluri din categoria beletristică sunt „Oscar și tanti roz” de Eric Emmanuel Schmidt, „Cea mai frumoasă carte din lume”, aparținând aceluiași autor sau „Cel care mă așteaptă” de Parinoush Saniee. Este populară, de asemenea, și o gamă largă de cărți de parenting, dar și cărți pentru copii de toate vârstele – de la 2 pana la 18 ani.

Peste 400 de companii din România, atât multinaționale cât și companii mici și mijlocii, le oferă angajaților oportunitatea de a împrumuta cărți de dezvoltare personală sau profesională, ce îi ajută să devină oameni și profesioniști mai buni. Companiile activează în domeniile banking, IT, FMCG, telecomunicații sau automotive.

Biblioteca oferă celor 45.000 de abonați acces la peste 60.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video din domenii diferite, de la dezvoltare personală și profesională, la hobbyuri și beletristică. Serviciul de recomandare personalizată și livrare la birou este oferit exclusiv companiilor. Abonamentul la Bookster costă între 3 și 5 euro de persoană pe lună, în funcție de numărul total de angajați ai companiei.

Comunitatea Bookster s-a implicat în a oferi acces la lectură celor pentru care a avea o carte în mână înseamnă un privilegiu: în decembrie 2016, cu sprijinul Asociației Teach for Romania, Bookster a implicat angajații companiilor din România în construirea a peste 36 de biblioteci în școlile vulnerabile din România. Cu ajutorul lor, peste 16.000 cărți au ajuns la 13.000 copii din 36 de școli din 9 județe.

Printre celelalte campanii recente pentru popularizarea cititului se numără:

  • „Săptămâna Lecturii”- abonații au fost încurajați să celebreze cititul și să respecte pauza zilnică de lectură prin baloane roșii și purtând brățările de cititor primite la sediile companiilor;
  • „Ambasador de Carte” – booksterii au pozat cărțile pe care le citeau în vacanța de vară și și-au încurajat colegii și prietenii să îi susțină prin vot. Cele mai votate fotografii au câștigat numeroase premii, inclusiv excursii la Paris și Disneyland.