Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Lectură de 2 min
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Tellur este singur brand 100% românesc de profil, fiind creat de compania ABN Systems International, listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), din februarie 2022.
Ponderea brandului propriu din totalul exporturilor a urcat cu 74% pe primele trei trimestre din 2022, față de primele nouă luni ale anului trecut, iar valoarea exporturilor Tellur s-a dublat în aceeași perioadă. Produsele Tellur ajung în 33 de state, de pe patru continente: Europa (cel puțin în 21 de țări, membre sau nu ale UE), America (Canada, Mexic, SUA), Africa (Africa de Sud, Egipt) și Asia (Emiratele Arabe Unite, Turcia, India).
De-a lungul anilor, au fost lansate 2.000 de produse Tellur, iar în prezent brandul cuprinde peste 200 de produse active, grupate în patru game: (1) Tellur Mobile (audio, cabluri, surse de energie, suporți pentru telefoane etc); (2) Tellur Smart (produse Smart Home pentru securitate și monitorizare, climatul și confortul casei, senzori smart, comutatoare inteligente WiFi); (3) Tellur Green (produse din materiale naturale, reciclate sau reciclabile); și (4) Tellur Office (căști office, rucsaci, tastaturi, mouși etc).
Cele mai vândute produse au fost, de-a lungul timpului, din punct de vedere valoric: (1) Casca Bluetooth Tellur Vox 55, (2) Termostatul WiFi Tellur Smart și (3) Boxa portabila Bluetooth Tellur Obia. Cantitativ, pe primul loc între cele mai multe produse vândute se află tot (1) Casca Bluetooth Tellur Vox 55, urmată de (2) Suportul magnetic de telefon pentru ventilație Tellur și (3) Cablul Tellur Lightning cu LED. În ultimii ani, cele mai mari creșteri au fost înregistrate în categoria Smart, unde vânzările termostatului Tellur au urcat cu 180% din 2020 până în 2021.
Primul milion de produse Tellur vândute s-a înregistrat în 2018, borna de două milioane a fost atinsă anul următor, iar în intervalul 2020-2022 - marcat de pandemia COVID-19, întârzieri în lanțurile de aprovizionare și creșterea inflației - s-au mai adăugat alte circa două milioane de produse vândute. Din totalul vânzărilor Tellur, 62% s-au înregistrat în România, iar restul de 38% - peste hotare.
Compania ABN Systems International aniversează 20 de ani, în 2022, fiind unul dintre liderii pieței de distribuție IT&C din România, iar planurile sale de creștere se bazează, în principal, pe dezvoltarea brandului propriu, Tellur, și extinderea exporturilor.
„În pofida climatului de incertitudine care planează asupra economiei mondiale, vom continua să realizăm noi produse Tellur, din toate categoriile, mai ales din gamele Tellur Green și Tellur Smart, pentru care ne așteptăm la cele mai mari creșteri de vânzări. Vizăm atât consolidarea poziției pe piața din România, cât și a prezenței globale a produselor Tellur. Procesele de transformare digitală a economiei și a întregii societăți umane avansează, în toate țările lumii, iar dispozitivele electronice, interconectate și care necesită accesorii fac parte din viața fiecăruia dintre noi, astfel că direcția pieței pe care acționăm nu poate fi decât ascendentă, indiferent de ciclurile economice”, a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
Potrivit World Economic Forum, numărul total al dispozitivelor mobile (telefoane și tablete) aflate în funcțiune (prin abonamente sau cartele preplătite), în rețele publice, a ajuns la 8,6 miliarde, la finele anului 2021. Totalul populației umane a atins numărul de 8 miliarde, în noiembrie 2022.
Media globală se situa la 106 dispozitive pentru fiecare 100 de locuitori, aceeași medie fiind înregistrată în SUA, dar diferențele geografice sunt semnificative. În Macao existau 410 de dispozitive la 100 de locuitori, în Hong Kong - 291, în Africa de Sud - 161, iar în Polonia - 131, ușor peste Germania - 130.
În același timp, există și state unde numărul acestor dispozitive mobile se află mult sub media globală (Cuba - 58, Sudanul de Sud - 12), dar cele mai relevante sunt cele precum India (85 la 100 de locuitori), țară care așteptată să înregistreze o creștere economică de 6,8% în 2022 și să devină cel mai populat stat al lumii (1,515 miliarde de locuitori) în 2030. Din 2022, produsele Tellur se vând și pe această mare piață.