Al doilea seminar 7 for the Win, organizat de start-up.ro și susținut de Orange România a avut loc pe 4 februarie. Afrodita Blasius de la Bridge Communication le-a vorbit participanților despre secretele construirii unui brand și importanța cercetării de piață.
Seminariile 7 for the Win sunt o serie de evenimente bilunare organizate de start-up.ro și susținute de Orange care susțin antreprenoriatul și educația din domeniul afacerilor. Timp de șapte seminarii participanții învață de aspectele juridice ale unui startup, branding și research, business plan, public speaking.
Iată cele mai interesante lucruri discutate la 7 for the Win. Te mai poți înscrie la celelalte seminarii pe 7ftw.start-up.ro.
Brandurile sunt oameni
Noi înșine suntem niște branduri create cu ajutorul social media. Un brand poate fi definit corect din punct de vedere al perspectivelor din care este privit. O imagine a celui care l-a creat. Când cele două perspective se unesc, cea a consumatorului și cea a celui care l-a creat, brandul este complet. Construcția brandului presupune multe discipline. El pleacă întotdeauna de la o idee, de la un om. Marile branduri care ne înconjoară au debutat cu un om. Toate companiile multinaționale au pornit de la un om cu o idee, care a vrut să facă ceva. A vrut să revoluțoneze piața pe care s-a lansat și i-a mers.
Ceea ce face compania respectivă reflectă ce face omul de la care a pornit totul. Construcția de brand se identifică cu brandul personal al omului din spatele lui.
Sub un singur brand pot fi aduse mai multe produse
Trebuie să avem în vedere și piramida nevoilor. Cum vând eu un produs de care clientul nu are nevoie. Sub același brand pot fi aduse atâtea produse câte vrem. Putem să creăm o infinitate de produse pe care să le așezăm sub umbrela aceluiași brand. Brandul este o noțiune abstractă. Trebuie aleasă și piața potențială, indiferent dacă vorbim despre oameni sau despre companii. Trebuie să ne adresăm unei anumite zone. Consumatorul nu judecă foarte ordonat. În mintea lui nu concurează iaurtul cu iaurtul cu bifidus. Concureză iaurtul cu alte produse alimentare.
Cum poți ieși din zona de piață imaginată inițial
Pentru un antreprenor e greu să iasă din zona în care s-a imaginat. Dar se poate, și este chiar recomandat. Cu un studiu de piață se poate afla cât este consumatorul dispus să cheltuiască în zona respectivă. Brandul este creat o dată în viață, pe când produsul poate fi creat o dată la câteva luni. Prețul produselor sau a serviciilor este variabil. Putem să ne jucăm ușor cu el. Trebuie să ne definim clar zona în care vrem să activeze brandul nostru. Sunt mult mai multe șanse ca omul să te țină minte dacă te axezi pe un singur domeniu.
Scrie o poveste
Orice faceți în legătură cu brandul, spuneți de fapt o poveste. Că e vorba de logo sau de produs. Asta apelează direct la consumator care nu știe că îi este spusă o poveste. În subconștient el va cumpăra povestea. Cu cât îi puneți același film consumatorului, cu atât va vrea mai mult să cumpere. Trebuie să îi dați povești. Ăsta e brandul. Trebuie gândite produse care inspiră respect.