Lansare de carte și o nouă ediție

Bursa de Valori București (BVB) a lansat cartea „Made în Romania: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes”, care include poveștile antreprenoriale ale finaliștilor programului Made în Romania din anul 2022.

Cele 15 companii finaliste în 2022 sunt: 5 to go, Agricloud, Agroland Business System, Antibiotice Iași, Code of Talent, Curtea Veche Publishing, Cyscale Systems, Deltamed, Digisign, dotLumen, FintechOS, IRUM, Merlin's Beverages, Transavia și Zebrapay. Poveștile de succes publicate în carte sunt disponibile online aici.

Odată cu lansarea cărții, BVB anunță încheierea ediției a V-a și dă startul celei de-a VI-a ediții Made în Romania, program care își propune să promoveze companiile antreprenoriale romanești.

Programul vă continua sub sloganul “Conectam capitalul cu ideile” și, că în fiecare an, vă oferi un cadru local de dezvoltare pentru aceste companii în care se vă pune accent pe elaborarea strategiei de business, transparenta, vizibilitatea, reputația și accesul la capitalul necesar pentru a duce compania la nivelul următor.

Data de 29 martie marchează și începutul perioadei de nominalizare a companiilor în programul Made în Romania, ediția a VI-a, care se vă încheia pe 31 mai, perioada în care companiile locale pot fi nominalizate pentru a intra în semifinala ediției de anul acesta și pentru a accesa toate beneficiile concepute pentru nevoile lor specifice.

Nominalizarea companiilor se realizează pe site-ul proiectului Made în Romania www.investingromania.com, platforma care oferă, de asemenea, posibilitatea conectării directe a antreprenorilor cu investitori și consultanți, precum și cu alti antreprenori.

„Programul Made în Romania este despre antreprenorii romani, comunitatea formata în jurul companiilor romanești și angajații care cred în companiile pe care le reprezintă. Prin acest program am reușit să descoperim, în acești cinci ani, companii și antreprenori care sunt dovada potențialului pe care romanii îl au de a dezvolta concepte extraordinare și idei de afaceri care răspund nevoilor reale din piață, care contribuie la dezvoltarea economiei locale.”, a declarat Radu Hangă, Președintele Bursei de Valori București.

Ediția de anul acesta vine cu o noutate: va fi lansat podcastul Made în Romania prin care vor fi puși în lumina reflectoarelor finaliști și semifinaliști ai programului Made în Romania din toate edițiile de până acum. Podcastul vă fi lansat în luna aprilie a acestui an și va avea o frecvență lunară.

Beneficii pentru companiile românești

„Credem în potențialul companiilor și antreprenorilor din România și de aceea căutăm în fiecare ediție să lărgim sfera beneficiilor pe care le oferim prin acest program, astfel încât să răspundem cât mai multor nevoi pe care le vedem în rândul finaliștilor din edițiile precedente. În acest sens, printre beneficii se numără accesul la workshop-urile pe care le susținem alături de experți din domenii conexe la nivel național, dedicate companiilor înscrise pe platforma Made în Romania. Alături de acestea, oferim accesul la seminarii gratuite dedicate angajaților companiilor finaliste și participarea la evenimente pentru top management și, nu în ultimul rand, prin intrarea în semifinala programului Made în Romania, companiile vor beneficia în mod direct de promovare extinsă atât pe întreg parcursul ediției, cât și ulterior.”, a afirmat Adrian Tănase, CEO Bursa de Valori București.

Programul Made în Romania este structurat în mai multe etape, prima desfășurându-se în perioada 29 martie - 31 mai, în care antreprenorii, comunitatea formată în jurul companiilor, angajații și partenerii, dar și membrii Comitetului de Nominalizare pot înscrie în platforma www.investingromania.com compania în a carei potențial cred.

Pot fi nominalizate în program companii romanești care au în structura acționariatului minim 51% persoane fizice/juridice rezidente, companii din toate industriile și de toate dimensiunile cu o condiție minimă de 3 ani de activitate sau ca în ultimul an raportat cifra de afaceri să fie de cel puțin 250.000 euro. Criteriile complete de eligibilitate se regăsesc în Ghidul programului Made în Romania.

Etapele programului

  1. O alta etapă a programului, care va avea loc în perioada octombrie-noiembrie 2023 este dedicată Programului de mentorat Made în Romania, ediția a VI-a, la care vor putea participa companiile finaliste și semifinaliste, companii nominalizate în ediția curenta sau care se înregistrează în platforma programului.
  2. În cea de-a doua etapă dedicată lunii iunie, se vă desfășură perioada de selecție a 50 de companii semifinaliste realizata de către Comitetul de Nominalizare, urmata de perioada 3-31 iulie, în care publicul vă vota compania favorita. Dintre cele 15 companii, votul publicului vă determina primii 3 câștigători ai ediției din anul 2023. Pe data de 3 august vă avea loc întâlnirea Juriului pentru desemnarea celorlalte 12 companii finaliste. În luna septembrie vă fi organizata Gala de premiere a finalistelor Made în Romania 2023.
  3. Ultima etapă a ediției este reprezentată de redactarea cărții care conține poveștile de succes ale finalistelor din acest an, carte ce va fi lansată la începutul anului viitor.

Proiectul Made în Romania a fost lansat în 2017, iar cele 5 ediții au strâns peste 1.000 de companii care au fost nominalizate în programul Made în Romania și 20 de companii care au folosit instrumentele puse la dispoziție de Bursa de Valori București. Valoarea totala a celor 35 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la Bursa de Valori București derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 230 milioane de euro.


Proiectul „Antreprenori” este sustinul de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.