În fiecare an, startup-iști plini de speranță își prezintă produsele, fie că vorbim despre ceasuri, drone, jocuri, biciclete, periuțe de dinți inteligente sau cărți, pe platforme de crowdfunding precum Kickstarter în speranța că vor ajunge să trezească interesul potențialilor utilizatori din toată lumea. Chiar dacă sunt pornite cu mult entuziasm și multă speranță, nu toate aceste proiecte ajung să aibă succesul așteptat (și crezut).

În acest context, care sunt șansele tale de a strânge bani pe Kickstarter în funcție de ceea ce faci și de modul în care îți derulezi campania? Am găsit pe thehustle.co o analiză realizată pe baza datelor publicate de platformă în perioada 2009-2019 care încearcă să aducă puțină lumină în acest joc al șanselor.

Kickstarter

Deși nu este singura platformă internațională de crowdfunding, Kickstarter este una dintre cele mai mari și mai populare (alături de Indiegogo). A fost lansată în 2009 cu scopul de a democratiza strângerea de fonduri: în loc să apeleze la un împrimut de la bancă sau să apeleze la banii investitorilor, un fondator de startup putea să-și posteze proiectul pe platformă, să seteze o sumă țintă și să ia bani de la fanii care și-ar fi dorit să vadă pe piață acele produse.

În cei 10 ani de activitate, pe Kickstarter au fost listate 433.000 de proiecte din domenii precum film (16%), muzică (13%), cărți (11%), jocuri (10%), tehnologie (9%), modă (6%), design (8%), artă (8%).

Cum lansezi o campanie de crowdfunding de succes

Dintre toate aceste proiecte găzduite de platformă, circa 36,6% au ajuns să-ți atingă ținta de finanțare, restul de 63% eșuând în încercarea lor de a găsi bani printre early-adopters din toată lumea.

Din datele Kickstarter, categoriile care par să aibă cele mai mari șanse de reușită sunt teatru (60%), benzi desenate (57%), muzică (50%) și artă (42%). Uimitor, domeniul tech are doar 20% șanse de reușită pe Kickstarter.

Ținta financiară

Tot din datele Kickstarter aflăm faptul că, în medie, suma maximă pe care și-a doresc să o strângă proiectele care au succes este de 6.100 de dolari, în timp ce media în cazul proiectelor care eșuează este de 13.700 de dolari.

Platforme de crowdfunding - alege-o pe cea potrivită nevoilor tale

Totuși, nu trebuie să pierdem din vedere faptul că pe Kickstarter au fost proiecte care au reușit să strângă milioane de dolari – de exemplu, Exploding Kittens sau Pebble.

Marea majoritate a proiectelor de succes, 67%, reușesc să strângă sume mai mici de 10.000 de dolari.

O altă cifră interesantă este aceea că, în cei 10 ani de existentă, proiectele de pe Kickstarter, indiferent de reușita lor, au strâns 4,1 miliarde de dolari. Cea mai mare parte din sumă, aproape 900 de milioane de dolari, a fost primită de proiectele din domeniul jocurilor.

Sfaturi utile pentru campanii reușite pe Kickstarter

Platformele de crowdfunding sunt un element foate bun prin care poți valida, destul de scump, totuși, șansele de reușită ale produsului pe care-l dezvolți și apetitul potențialilor tăi clienți. Pentru a-ți crește șansele de a avea o campanie reușită pe Kickstarter, iată câteva lucruri pe care le poți face.

Doi antreprenori te învață cum să strângi un milion de dolari pe Kickstarter

  • Include un video de o calitate foarte bună – lucrează cu o firmă care îți poate face un film profesionist, dublat de un vorbitor nativ. Proiectele însoțite de video au cu 105% mai multe șanse de a atinge ținta din campanie.
  • Fă un text scurt, memorabil și foarte clar – textul unei campanii de succes are, în medie, 465 de cuvinte.
  • Ține în permanență legătura cu susținătorii proiectului – creatorii care postează un update al proiectului la fiecare 5 zile au de 3 ori mai multe șanse să atragă mai multe contribuții.

Important! Dacă ajungi să primești toți banii pe care ți i-ai dorit de la susținători, livrează ceea ce ai promis.