Potrivit reprezentanților companiei, această tehnologie ar urma să aducă numeroase beneficii în sectorul alimentar, urmând, printre altele, să satisfacă nevoia de transparență a consumatorilor, precum și să-i ajute pe fermieri să-și prezinte mai bine produsele.

În prezent, Carrefour folosește tehnologia blockchain pentru unul dintre produsele sale cele mai cunoscute, puiul de Auvergne (lanțul de hipermarketuri vinde anul circa un milion de pui din această rasă, recunoscută pentru calitate datorită mediului în care cresc), urmând ca pe viitor să introducă în acest lanț și ouăle, brânza, laptele, portocalele, carnea de vită, somonul și roșiile.

În esență, eticheta fiecărui produs din aceste categorii va avea un QR code pe care cumpărătorii îl vor putea scana cu ajutorul telefonului mobil. Astfel, aceștia vor primi informații privind produsul ales și călătoria acestuia – unde a fost crescut/cultivat, numele fermierului, în cazul cărnii, ce au mâncat animalele de la care provine aceasta și unde au fost sacrificate, dacă au fost folosite tratamente.

Blockchain-ul este o bază de date digitală cu securitate sporită, informațiile conținute de fiecare ”sertăraș” neputând fi falsificate. Diferența dintre blockchain și o bază de date tradițională este că prima nu stochează informațiile la nivel central și nimeni nu are acces la toate datele. Ceea ce înseamnă că nici Carrefour, nici altcineva din lanțul de aprovizionare, producători, procesători sau distribuitor nu vor putea interveni și a modifica, eventual, datele.