Gabriel Dombri, Product Strategist & CEO la Tapptitude, agenție specializată în dezvoltarea de aplicații mobile, a făcut o listă cu toate cheltuielile pe care le presupune dezvoltarea unei aplicații și mentenanța acesteia timp de un an.

Dombri a împărțit componentele tipice ale unui produs mobil în două categorii, înainte și după lansarea produsului, după cum urmează:

Înainte de lansare

Înainte să lansezi orice afacere, trebuie să te asiguri că există o problemă care trebuie rezolvată și că există oportunități de piață pentru produsul sau soluția pe care o dezvolți, precum și valoarea adăugată pe care o aduci. Aceste cercetări îți vor mânca bani și timp, dar sunt esențiale. Cei de la Tapptitude estimează că investițiile pentru cercetare și customer development s-ar putea ridica la 2.000 de dolari.

După ce ai aflat care sunt nevoile din piață, este momentul să te gândești la soluția pentru acestea și să documentezi funcționalitățile aplicației pentru a crea valoare pentru utilizator. Gabriel Dombri spune că următorul pas este să creezi cadrul pentru fluxurile de bază și funcționalitatea aplicației - poate fi vorba despre o schiță sau un design detaliat. Acest lucru va ajuta la luarea deciziilor și va scoate în evidență tehnologia și aspectele ce țin de UX (User Experience). Ulterior, se trece la crearea designului de interfață (UI), care duce produsul mai aproape de versiunea finală a aplicației. În cele din urmă, este creat un prototip interactiv al aplicației mobile, pentru a testa experiența reală a produsului.

Dacă vrei să mai faci un logo și o identitate vizuală pe măsură, bugetul pentru această etapă va crește cu câteva mii de dolari. În cele din urmă, cheltuielile finale ar putea ajunge până la vreo 4.000 de dolari.

Gabriel Dombri spune că, la etapa de dezvoltare a produsului, ei abordează lucrurile de sus în jos, ceea ce înseamnă că echipa va analiza documentația produsului și prototipul interactiv, pentru a estima costurile de dezvoltare și timpul necesar pentru fiecare feature. Pentru a dezvolta pachetul integral pentru o aplicație mobilă, care să fie disponibilă pe iOS (15.000 de dolari), Android (15.000 de dolari) și desktop (10.000 de dolari), prețul pentru dezvoltarea aplicației poate ajunge la 40.000 de dolari.

După lansare

După ce ai lansat produsul, sunt trei lucruri de care trebuie să ai grijă în primul an: mentenanță, landing page, intrarea pe piață și marketing. Gabriel Dombri scrie că un an de mentenanță costă 32.000 de dolari, dar, cel mai adesea, suma care acoperă toate componentele produsului este cu 100% mai mare decât bugetul alocat inițial.

Pentru orice aplicație ai nevoie de cel puțin un website simplu, unde să-ți prezinți produsul, beneficiile acestuia și să încerci să convingi utilizatorii să o descarce. Pentru landing page vei plăti în jur de 1.000 de dolari.

Gabriel spune că pentru un proces de GTM (”Go To Market”) și marketing pentru un an vei avea nevoie de un capital de 31.000 de dolari. El atenționează că această cifră poate varia în funcție de modelul de business, competiție, industrie, costul de achiziție al clienților și costul talentelor. Potrivit lui, bugetul alocat pentru această etapă ar trebui să constituie între 80% și 100% din costul dezvoltării produsului.

La un calcul final, bugetul total pentru a dezvolta și a lansa o aplicație mobilă poate depăși 110.000 de dolari. După cum vezi, cea mai mare parte a bugetului va fi investită pentru a menține produsul pe piață un an și depășește cam de trei ori costul obișnuit pentru dezvoltarea produsului în sine.

O prezentare mai detaliată a întregului proces de dezvoltare și marketare și costurile pentru dezvoltarea unei aplicații mobile găsiți pe Tapptitude.