Raportul arată că un incident care implică serviciile de online banking costă organizația, în medie, 1.754.000 de dolari, fiind vorba de dublul costului de recuperare în urma unui incident malware, care este, în medie, de 825.000 de dolari.

Conform studiului, 61% dintre incidentele de securitate cibernetică ce afectează serviciile de online banking presupun costuri suplimentare pentru instituția vizată, printre care pierderi de informații, afectarea reputației companiei, scurgeri de informații confidențiale și multe altele. Aceste efecte determină instituțiile financiare să se gândească la costurile amenințărilor cibernetice și să ia măsurile necesare pentru a se proteja pe ele și clienții lor de incidente care implică serviciile de online banking, în special de atacuri DDoS, care pot să le afecteze.

Atacurile DDoS asupra instituțiilor financiare au, de multe ori, scopul să oprească funcționarea site-urilor băncilor. Raportul arată că, atunci când organizațiile sunt vizate de atacuri DDoS, resursele dedicate clienților au mai mult de suferit decât în orice al sector. De exemplu, 49% dintre băncile care s-au confruntat cu un atac DDoS, au avut afectate și site-urile (comparativ cu 41% dintre instituțiile non-financiare) și, în cazul a 48% dintre bănci, au fost afectate serviciile de online banking.

Băncile sunt îngrijorate de atacurile împotriva serviciilor de online banking mai mult decât de alte amenințări. Totuși, conform raportului, atacurile DDoS ocupă doar locul al treilea, fiind surclasate de îngrijorările cu privire la malware și atacuri cu țintă precisă, în ciuda faptului că revenirea după atacurile DDoS este mai costisitoare decât cea după diferite tipuri de malware.

Recuperarea în urma unui atac DDoS este, de asemenea, mai costisitoare pentru bănci decât pentru organizațiile non-financiare. Raportul arată faptul că un incident DDoS poate să coste o instituție financiară 1.172.000 de dolari ca să recupereze prejudiciul, în comparație cu media de 952.000 de dolari pentru companiile din alte sectoare.

Având în vedere că cea mai neplăcută consecință a unui atac cibernetic este pierderea reputației unui brand/ a companiei (pentru aproape una din cinci instituții financiare: 17%), Kaspersky Lab le recomandă companiilor din acest domeniu să conștientizeze pericolele și să își protejeze serviciile, clienții și brand-urile.

”În sectorul bancar, reputația reprezintă totul, iar securitatea merge mână în mână cu acest aspect”, comentează Kirill Ilganaev, Head of Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab. “Dacă serviciile de online banking sunt atacate, este foarte dificil pentru clienți să mai aibă încredere în bancă pentru a le gestiona banii, așadar este lesne de înțeles de ce un atac poate avea consecințe grave. Dacă băncile doresc să se protejeze eficient împotriva costului unui incident de securitate de online banking, trebuie, pentru început, să se pregătească mai bine pentru pericolul reprezentat de atacurile DDoS la adresa serviciilor de online banking. Această amenințare ar trebui să ocupe un loc mai important pe listele de priorități de securitate ale băncilor.”

Pentru a fi mai bine pregătite să gestioneze amenințările asupra serviciilor de banking, Kaspersky Lab încurajează instituțiile financiare să folosească informații de securitate. Pentru mai multe informații, citiți raportul aici.

Soluția Kaspersky DDoS Protection asigură protecție completă împotriva atacurilor DDoS și are trei opțiuni flexibile de implementare, pentru a se adapta activității și dimensiunilor diferitelor companii.