Acest text a fost publicat prima oară în newsletter
Fii la curent cu lucrurile scrise de noi în fiecare zi la ora 9.00 dimineața prin newsletter-ul start-up.ro
Lectură de 1 min
Fii la curent cu lucrurile scrise de noi în fiecare zi la ora 9.00 dimineața prin newsletter-ul start-up.ro
Acest articol a fost publicat prima oară în rubrica „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro din data de 5 octombrie 2022. Abonează-te aici.
Nu de alta, dar acum un an sau mai mult, la nici 20 de metri depărtare a fost un alt barber shop. Până de curând, vizavi, un alt barber shop. Și la vreo 50 de metri în spate, un alt barber shop, singurul care încă funcționează și pare că merge.
Și evident că mi-a dat de gândire: cât e încăpățânarea că tu poți face mai bine și cât e lipsă de research?
Oare noii proprietari nu au întrebat agenția imobiliară, vecinii sau celelalte business-uri de la parterul blocurilor din jur despre spațiile goale unde, ce să vezi, au fost fix afaceri care rezolva nevoia pe care vor și ei s-o rezolve acum. Pe lângă asta, oare un faci un minim de sondare a terenului ca să vezi dacă ideea ta va avea succes?
Discutam de curând cu fondatorii unui startup de edtech și povesteau că înainte să înceapă să lucreze la ideea lor, au stat de vorbă cu 200 de manageri. Și altfel construiești când ai o bază solidă și știi cum să așezi piesele ca să vii cu un produs necesar. Fie că e o platformă de learning, fie că e un barbershop.
Recent am aflat și că un business foarte nișat și simpatic, Asteoridul B 612 se închide. Singura librărie dedicată copiilor, cu a cărei fondatoare am stat și noi de vorbă în materialul de aici. Videoul ei perfect candid povestește o realitate în care business-ul ei nu își are locul.
Și acum vin eu și mă întreb: oare în cazul ăsta vine cineva nou și încearcă o librărie pentru copii sau renunță complet? Cum știi când piața e gata pentru o idee care poate nu și-a avut locul atunci și cum știi că piața nu va fi gata niciodată pentru ideea ta?
Cum analizezi ca să nu fii al n-lea barbershop care se închide în câteva luni și cum faci să devii librăria pentru copii care să aibă și sens economic, nu doar aprecierea unei comunități?
Și da, nu e o scrisoare în care pun pe masă niște răspunsuri, dar chiar mi-ar plăcea să știu dacă aveți sau vă gândiți să deschideți un business pe un teren periculos economic și cum vă faceți temele înainte de lansare.
Răspunsurile și poveștile le aștept la [email protected].