Un alt avantaj, potrivit părerilor părinților chestionați, este că tehnologia folosită la clasă le stimulează interesul și curiozitatea copiilor, astfel încât aceștia asimilează mai ușor informațiile primite, potrivit unui studiu național, realizat în mediul online.
Rezultatele cercetării arată că elevii ar fi mai atrași de ore și mai activi la clasă dacă profesorii ar folosi echipamente electronice atunci când predau.
Peste jumătate dintre părinții care au participat la sondaj cred că tehnologia folosită în scop educațional, la școală, este foarte importantă și sub 1 la sută consideră că este deloc importantă. Potrivit studiului, aproape 55% dintre profesori folosesc săptămânal tehnologia la ore. O treime dintre ei nu știu să folosească tehnologia pe care o au la dispoziție la școală și sub 50% beneficiază de traininguri unde sunt învătați cum să folosească dispozitivele inteligente.
Peste jumătate dintre părinți spun că frecvența cu care profesorii folosesc dispozitive smart la ore este săptămânală și doar un sfert indică faptul că dispozitivele inteligente ar fi folosite zilnic.
Acasă, 64,67% dintre copiii respondenților folosesc zilnic smartphone-urile și laptopurile în scop educațional.
Când vine vorba despre modernizarea școlilor cu echipamente electronice, 50% dintre respondenți au declarat că și-ar dori ca școlile în care învață copiii lor să aibă videoproiectoare, imprimante, laptopuri și tablete.
Ce tehnologie le pune școala la dispoziție profesorilor și copiilor dumneavoastră:
Calculatoare – 58,5%
Proiectoare – 57,7%
Imprimante – 33,27%
Laptopuri – 14,77%
Tablete – 10,84%
Altele – 6,73%
Ce echipamente IT ați dori să fie achiziționate în școala în care se află copilul dumneavoastră:
Videoproiectoare – 50,09%
Imprimante - 47,92%
Laptopuri - 42,43%
Tablete – 41,5%
Sisteme audio – 26,92%
E-book reader – 23,93%
Smart TV – 17,38%
Nu doresc - 8,04%
Cât de des folosesc copiii dumneavoastră tehnologia în scop educațional?
Zilnic - 64,67%
Săptămânal – 29,53%
Lunar – 5,79%
Odată cu începerea școlilor, copiii primesc multe cerințe din partea profesorilor care se bazează pe materiale printate, precum fișe de lucru suplimentare, planșe de colorat, teste sau referate. Unele cadre didactice pun la dispoziție toate aceste materiale deja printate, alții se bazează pe părinți și copii pentru imprimarea lor. 13,08% din școlile în care învață copiii respondenților folosesc imprimante cu jet de cerneală. Din imprimantele folosite de aceste instituții de învățământ, 36,26% sunt alb-negru, iar 35,89% sunt color.
65% dintre adulții chestionați au acasă o imprimantă și nu sunt nevoiți să meargă până la un centru de printare. Totuși, peste jumătate dintre respondenți au mărturisit că preferă să primească de la școală toate materialele necesare deja printate și nu în variantă digitală.
Epson propune instituțiilor de învățământ o gamă de imprimante potrivită acestor nevoi. ,,Imprimantele cu cerneală reprezintă o investiție avantajoasă din punct de vedere al costurilor de print, dar şi una extrem de fiabilă. De exemplu, imprimantele Epson EcoTank color nu folosesc cartuşe de cerneală și au costuri de exploatare mici, fiind livrate cu cerneală pentru 3 ani, echivalentul a până la 82 de cartuşe, ceea ce generează economii cu imprimarea de până la 90%. Aceste echipamente au un sistem de realimentare cu cerneală uşor de folosit. În plus, cu recipientele de cerneală livrate cu imprimanta se pot tipări până la 14.000 pagini alb-negru sau 5.200 pagini color” declară Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson România și Bulgaria.
Studiul ,,Digital versus print la școală”, solicitat de Epson și realizat în mediul online, în perioada 02-16 septembrie 2019, pe un eșantion de 536 de respondenți, este reprezentativ la nivelul părinților cu copii de vârstă școlară, din mediul urban, cu acces la internet. Sondajul a fost realizat pe platforma ivox.ro.