Unii dintre noi folosim Facebook pentru a ține legătura cu prietenii, pentru a ne mândri cu fotografiile de vacanță, alții pentru a-și promova serviciile sau diverse alte activiți, iar pentru o bună parte dintre noi Facebook este un imens canal video și de știri.
Un studiu recent realizat de International Journal of Virtual Communities and Social Networking confirmă faptul că diferite grupuri de persoane folosesc Facebook în diverse moduri. Astfel, potrivit acestui studiu, utilizatorii rețelei s-ar putea împărți în 4 categorii de ”personalități”.
Relationship builders – acest grup de utilizatori folosesc Facebook într-un mod asemănător celui în care se foloseau, evident, înainte de apariția rețelelor de socializare și a noilor tehnologii, scrisorile și telefoanele cu fir. În esență, aceștia își doresc ca prin intermediul Facebook să întărească relațiile cu prietenii și familia. De aici și numele grupului.
Window shoppers – în acest caz ne referim la persoanele care se simt oarecum obligate să fie pe Facebook. Deh, presiunea socială. Pentru că în ziua de azi cam toată lumea stă pe Facebook, și această categorie de utilizatori se simte datoare să fie acolo, numai că divulgă rareori informații personale, ori postează fotografii și impresii.
Town criers – în această categorie ar cam fi incluși jurnaliștii, activiștii sau organizatorii de evenimente. Aceștia nu se sfiesc să posteze diferite lucruri pe Facebook, însă nu se așteaptă să creeze legături cu ceilalți utilizatori. Trag semnale de alarmă, distribuie cele mai recente meme-uri, dar fără a aștepta vreo reacție concretă. Îți fac rolul de crainici.
Selfies – cred că numele spune totul: nu reușești să deschizi Facebook-ul fără a vedea vreo postare de-a lor. Deși folosesc rețeaua de socializare cam în același mod ca și utilizatorii din grupul relationship builders, aceștia caută să atragă atenția asupra lor.
Din ce grup credeți că faceți parte?