Tommy Mello, fondatorul unei afaceri de 30 de milioane de dolari, are câteva sfaturi pentru antreprenori despre cum să se concentreze pe lucrurile cu adevărat importante și le împărtășește într-un articol apărut în publicația Inc.

Ține-te de plan

Una dintre lecțiile pe care le-a învățat el de la un alt antreprenor de succes este că niciodată nu trebuie să te lași orbit de obiecte lucioase. Atunci când ești la început de drum sau ai ajuns într-un impas cu afacerea ta, ai putea fi tentat să accepți orice ofertă care îți iese în cale. Dar trebuie să ții cont de faptul că ceea ce îți poate aduce bani pe termen scurt ar putea să-ți distragă atenția și să-ți afecteze afacerea pe termen lung.

Poartă mai puține pălării

Despre un antreprenor se spune că este un ”one-man-show” care face contabilitate, vânzări și uneori producție. Chiar dacă început de drum această situație este, probabil, inevitabilă, vine un moment în care trebuie să angajezi oameni, ca să continui să crești și să-ți onorezi angajamentele.

Ca să angajezi oamenii potriviți, trebuie să faci o schemă organizatorică pentru a defini rolurile de care ai nevoie acum și în viitor. Apoi, faci primele angajări și stabilești clar instrucțiunile și așteptările față de acei oameni.

Gândește câțiva pași înainte

Antreprenoriatul este o activitate pe termen lung și trebuie să tratezi afacerea ca atare. Gândește-te cum vrei să arate peste cinci ani și începe să iei măsurile necesare pentru a face acest lucru posibil. Tommy Mello spune că esențială este coerența. „Îți recomand ca în în fiecare săptămână să îți pui în calendar o oră în care oprești telefonul, închizi ușile și te concentrezi asupra activității de viitor”. El sugerează să îți creezi sisteme și procese și să cauți CRM-uri care îți pot ușura munca, să-ți creezi KPI-uri și obiective.

Este posibil să nu îți iasă totul din prima și să fie destul de dificil să te detașezi, dar ține minte că numai așa îți vei ajuta compania să crească.