Pentru acest sondaj au răspuns 2.812 de angajați, cu vârste peste 18 ani, în perioada 18-24 mai. Aproape 59% dintre respondenți au afirmat că în ultimele 12 luni au primit și beneficii extrasalariale.
Faptul că salariații își doresc ca angajatorii să le asigure costurile pentru psihoterapie este în concordanță cu faptul că românii au fost cei mai stresați și temători angajați anul trecut (dintre români, cehi, greci, unguri), însă doar 4% dintre ei au apelat la un psiholog, față de 34% în cazul cehilor, conform unui studiu realizat de Undelucram la finalul 2020.
Ce beneficii au primit angajații în timpul pandemiei
Cei mai mulți salariați au primit în pandemie beneficii precum: tichete de masă (27,1%), servicii medicale gratuite (18,2%), decontarea transportului (11%) sau decontarea utilităților pentru a lucra de acasă (8,9%).
De asemenea, aproximativ 6,5% au beneficiat de servicii de terapie sau coaching, în jur de 6,4% au avut parte de teambuilding-uri online, aproape 5,3% au beneficiat de programe de wellbeing, iar 5,1% au primit vouchere de vacanță pentru turism intern.
Beneficiile care au fost oferite cel mai rar sunt cele legate de cursuri de dezvoltare personală și profesională (4%), acces în spații de co-working (2,6%), testare Covid-19 (2,2%) și buget pentru achiziționarea unui birou (1,3%).
Ce beneficii primite le consideră angajații ca fiind cele mai importante
Cei mai mulți salariați (44,4%) consideră că asigurarea medicală la o clinică privată este cel mai important beneficiu oferit în pandemie de către companiile în care lucrează.
În top urmează tehnologia necesară pentru desfășurarea activității (laptop, căști) cu 24,3% dintre voturi și asigurarea unor costuri legate de lucrul de acasă (plată energiei, o parte din chirie) cu 11,1% dintre voturi.
De asemenea, aproximativ 9,2% dintre angajați consideră că principalul beneficiu oferit în pandemie a fost flexibilitatea programului de lucru, iar 6% cred că asigurarea unor costuri pentru psihoterapie a fost cel mai important beneficiu.
Ce își doresc angajații
Aproximativ 19% dintre angajați și-ar dori să le fie acoperite unele costuri legate de lucrul de acasă, iar același procent și-ar dori că angajatorul să suporte costul ședințelor de psihoterapie.
De asemenea, 12,6% vor ca instituția unde lucrează să le ofere tehnologia necesară pentru a-și desfășură activitatea, iar 11,4% ar vrea să aibă un abonament la o companie care produce și livrează mâncarea acasă. Tot 11,4% vor abonament la sală, iar 10,1% își doresc asigurare medicală la o clinica privată.
Aproximativ 7,6% ar vrea să le fie asigurate costurile pentru ședințe la un nutriționist, iar 6,3% ar vrea să poată face teste PCR pe cheltuiala companiei.
Cei mai puțini - 1,3% - ar vrea ca angajatorul să le ofere un abonament la o platformă de streaming, iar același procent s-ar mulțumi cu o primă sau un beneficiu minim de tipul tichetelor de masă. Aceștia consideră că și un simplu "Mulțumesc" ar fi destul.
“Discuția despre beneficiile pentru angajați nu mai poate fi purtată doar în biroul de Resurse Umane. E momentul să întrebăm angajații ce nevoi au și apoi să analizăm capacitatea organizației de a le oferi beneficii relevante. Faptul că oamenii simt nevoia de a fi susținuți financiar pentru servicii de terapie, ar trebui să fie un indicator clar pentru companii despre nevoia de wellbeing pe care o au angajații. În final, odată ce oamenii sunt bine, companiile au și ele de câștigat”, afirmă Costin Tudor, fondator și CEO al Undelucram.
Ce vor angajații care au copii
Cei mai mulți dintre salariații părinți (24,1%) ar vrea ca angajatorul să le asigure costurile pentru a avea o bonă.
Alte beneficii foarte importante în opinia părinților sunt: un abonament pentru copii la o clinică medicală privată (22,4% dintre respondenți), susținerea costurilor pentru plata grădiniței private (19%), asigurarea unor cursuri de parenting (19%) și asigurarea unor costuri pentru psihoterapie (15,5%).