Am vorbit cu Vlad Deliu, unul dintre cei care coordonează undelucram.ro, despre perspectivele acestui startup românesc care a început, discret să producă bani. Unde Lucrăm poate fi comparat cu Glassdoor.

Vlad a intrat mai târziu în acționariatul UndeLucram.ro, după ce s-a întâlnit cu unul din cofondatorii site-ului, Costin Tudor, la o reuniune de 20 de ani de la terminarea școlii generale.

Pe UndeLucram.ro angajații pot să-și listeze salarul, anonim, pot vorbi despre problemele din firmă sau despre lucrurile bune.

Avem peste 5.500 de companii listate despre care există măcar o formă de contribuție. Avem multe activări de conturi din partea userilor de companie.

De asemenea, afli ușor cum se desfășoară un interviu pentru a fi mai pregătit sau pentru a ști la ce să te aștepți. La emisiunea Ziua Zero, Vlad Deliu a povestit despre experiența Unde Lucrăm.

Declarațiile de mai jos sunt ale lui Vlad și le poți vedea integral în video.

Ce este UndeLucram.ro?

undelucram.ro e o platformă dedicată angajaților și angajatorilor din România. Ideea de bază e să fim un one stop shop pentru tot felul de informații vitale pentru oameni în carieră, dar și pentru angajatori ca să securizeze forță de muncă cât mai apropiată de nevoile pe care le au.

Proiectul a fost început în 2011. A pornit ca o necesitate. Unul din cofondatori se ocupa de recrutare și întâmpina tot felul de dificultăți, auzea anumite povești.

Cei care veneau la interviu nu aveau un loc clar unde să-și exprime opinia. Exista la momentul respectiv un forum. Proiectul a fost construit inițial ca un forum. S-a dovedit că oamenii și angajații scriu nevoia să scrie undeva ce li s-a întâmplat sau să pună întrebări legate de locul de muncă.

Statisticile platformei

Avem peste 5.500 de companii listate despre care există măcar o formă de contribuție. Avem multe activări de conturi din partea userilor de companie.

Sunt este 250 de conturi activate de către firme. Departamentele de HR, branding sau marketing și-au activat conturi și chiar interacționează cu utilizatorii. Asta contează mult. Am văzut evaluări ușor negative, iar în urma acestor răspunsuri, userul și-a schimbat un pic viziunea, chiar a mulțumit pentru răspuns, pentru explicațiile suplimentare pe care le-au primit.

Strategie de monetizare

Avem un produs de branding pentru angajatori. Are două componente esențiale: partea de profil a companiei, în care compania își poate urca o serie de imagini, filmulețe, texte legate de descrierea companiei, etape de team building.

Mulți useri sunt nemulțumiți că trec prin mai multe interviuri ca să afle apoi că salariul nu are nicio legătură cu ceea ce-și doresc ei și nu-și doresc să se mute în compania respectivă.

Le furnizăm și o secțiune de comparație cu principalii competitori, pe o serie de indicatori din platformă.

Este un abonament pe o perioadă de 6 sau 12 luni, prețul diferind în funcție de compania la care ne raportăm. Facem o comparație cu numărul de angajați pe care-l are compania. Avem patru clienți plătitori.

Focusul pe această perioadă a fost pe dezvoltarea platformei. Avem discuții avansate cu alte cinci companii de talie foarte mare.

Ce vor angajații de la angajatori?

Unul dintre principale aspecte semnalate e legat de lipsa de transparența. Acesta e motivul pentru care apar pe asemenea platformă. O altă zonă de nemulțumiri este legată de interviuri. Mulți dintre useri semnalează neprofesionalitatea HR-ului sau că nu sunt pregătiți legat de jobul respectiv sau că ajung la un job și li se spune că era vorba de alt job. O discuție importantă e legată de salariu. Mulți useri sunt nemulțumiți că trec prin mai multe interviuri ca să afle apoi că salariul nu are nicio legătură cu ceea ce-și doresc ei și nu-și doresc să se mute în compania respectivă.