Știrea zilei e că imobiliare.ro a fost într-un final vândut către Ringier, grupul media elvețian care deține mai multe publicații în România. Suma tranzacției care se vehiculează e de 21 de milioane de euro în primă fază și 10 milioane de euro în funcție de performanțe. Suma a stârnit rumoare, mulți întrebându-se de ce ar plăti Ringier atât pe un site din România. Fondatorul imobiliare.ro a negat că suma ar fi reală. Indiferent dacă e 21 de milioane de euro sau mai puțin, iată cinci argumente pentru această mișcare din partea Ringier.

profit.ro a anunțat aseară tranzacția, iar Ringier a confirmat-o în această dimineață. Deși oficialii imobiliare.ro și Ringier nu au confirmat suma, se vehiculează 21 de milioane de euro, în timp ce Mihnea Vasiliu, GM Ringier România, a negat această informație pentru hotnews.ro, spunând că e o inepție.

Pentru piața din România, faptul că imobiliare.ro a crescut timp de 16 ani și acum se alătură unui grup mare este foarte bine. Știu discuția despre capitalul românesc, acel naționalism al startup-urilor, pe care le-am vrea doar în țară. Din păcate, realitatea este că pornim dintr-o piață foarte mică și cu posibilități de creștere la fel de mici. Așadar, una dintre soluții e să crești și să vinzi. Să ai capital în țară, să-l reinvestești. În pasul acesta suntem, poate peste ani vom crește.

Acestea sunt argumentele mele pentru care tranzacția are sens.

1. Tehnologia din spate e importantă

imobiliare.ro e un site de anunțuri pentru vânzări și închirieri de proprietăți cu o experiență foarte mare pe piața din România. De la început, platforma a fost crescută și îmbunătățită. Tehnologia din spate, dar și datele de piață pot fi un asset foarte important în cazul vânzării unui startup. Sunt companii diverse în industria tehnologiei care cumpără alte firme pentru tehnologia pe care o dețin, pentru a o integra sau o crește. Așadar, din suma totală, tehnologia dezvoltată atât de mult timp contează. Sunt convins că nu e vorba doar de un simplu motor de căutare de imobiliare și atât, pentru că și eMAG.ro ar fi doar un simplu magazin de comerț electronic.

2. Experiența imobiliare.ro poate fi folosită pentru extinderea viitoare

În strânsă legătură cu tehnologia este experiența. Vorbim de o echipă care a făcut acest business mulți ani la rând. Are o experiență de 16 ani în zona de imobiliare online, ceea ce poate fi extins la alte afaceri din grup. După 16 ani de muncă și când ești lider de piață, o asemenea sumă nu este una enormă. Să ne gândim ce a făcut Naspers când a cumpărat eMAG.ro. A extins afacerea în Bulgaria, Ungaria și Polonia. Au făcut asta prin puterea financiară și influența pe care o avea compania sud-africană, dar prin cunoștințele acumulate de fondatorii site-ului. Așadar, după cum menționează Ringier și în comunicatul oficial, vorbim de o anumită „sinergie“ între experiență, bani și expertiză.

3. Convergența dintre business-ul media și cel imobiliar poate să crească imobiliare.ro

Ringier vine cu experiența unui grup media. Pot să speculez acum diferite metode prin care există o legătură directă între publicații și un site de imobiliare, așa cum sunt și cele de joburi. În primul rând, vorbim de date despre utilizatori, care pot fi folosite la nivelul întregului grup pentru a înțelege consumatorul. De asemenea, pot fi realizate diferite oferte și mixuri de conținut între platforme.

4. Pe modelul eMAG.ro, lucrurile se pot extinde și în străinătate

Am tatonat deja această idee mai sus. Compar imobiliare.ro cu eMAG.ro pentru că ambele sunt site-uri care au plecat din România și s-au adresat inițial doar pieței de aici. Au fost cumpărate de concerne din afară și s-au extins apoi. imobiliare.ro are această șansă, odată cu infuzia de capital și de expertiză din partea Ringier. Probabil vom vedea în următorii ani afaceri cumpărate sau pornite pe piața imobiliară din afară, care ar putea fi coordonate de echipa imobiliare.ro.

5. Suma nu este enormă pentru un grup cum este Ringier

Pentru un grup media cum este Ringier, 21 de milioane de euro, dacă suma va fi confirmată, nu este enorm. E o investiție pe termen lung, într-un site care va funcționa integrat într-un ansamblu mai mare. imobiliare.ro nu va mai fi de mâine același site din România, ci va crește și se va „scala“, după cum spun termenii de specialitate. Adică vor avea o creștere accelerată.