Dacă ai cunoștințe tehnice, dar nu știi de ce să te apuci, e ușor să te uiți peste trendurile din lumea startup-urilor pentru a vedea ce e la mare căutare. În 2017 companiile din zona tech devin din ce în ce mai complexe și tehnologiile cerute sunt interesante.
telefon mobile startup iphone
Inteligența artificială este una dintre tehnologiile cele mai la modă, care are aplicabilitate în mai multe direcții, de la aplicații și rețele sociale, la machine learning sau industrii care devin mai productive. Iată cinci trenduri interesante pe care ar trebui să le urmărești și să le studiezi, publicate de site-ul cio.com de la IDG.

Inteligența artificială

E clar că acesta este trendul principal. În 2016, marile companii au investit resurse semnificative pentru a evolua în acest domeniu, în așa fel încât să-și eficientizeze procesele și să le automatizeze. Astfel, în 2017, cunoașterea care era limitată doar la câteva persoane, de exemplu, la analiștii de date, va fi mutată către o zonă mult mai populară. Cu ajutorul automatizării și inteligenței artificiale care poate face conexiuni la fel de complexe precum creierul uman, ne vom ocupa mai puțin de execuție și vom avea mai mult timp la dispoziție pentru noi descoperiri.
 
Inclusiv firma de analiză de piață Gartner vorbește despre inteligența artificială ca unul dintre trendurile importante ale anului. “Inteligența artificială aplicată și machine learning duc la implementări din ce în ce mai complexe, inclusiv în dispozitive fizice, cum ar fi roboți, vehicule autonome sau electronice de larg consum, dar și în zona aplicațiilor și serviciilor, cum ar fi asistenții virtuali”, a declarat David Cearley de la Gartner. De exemplu, până și băncile încep să se bazeze din ce în ce mai mult pe astfel de procese automatizate. Wells Fargo din Statele Unite analizează cum pot clienții săi să facă tranzacții în timp ce stau pe social media, pentru că acolo este al doilea mediu în care trăim. De asemenea, ei testează asistenți personali care să ofere recomandări și remindere clienților.

Startup-uri de chatbots

Anul 2016 a adus prima variantă a startup-urilor din zona de chatbots, adică roboți conversaționali în rețelele sociale sau pe site-uri. Practic, pot fi folosiți ca asistenți de recomandări, să răspundă automat la niște întrebări mai simple sau să poți comanda direct din Facebook, de exemplu. Drumul e lung, iar piața mai are de crescut.
 
Potrivit Foundation Capital, o firmă de VC din Silicon Valley, 2017 va fi anul când va erupe acest domeniu, față de 2016 în care developerii și companiile abia s-au obișnuit cu tehnologia. Potrivit datelor de pe piață, 85% din interacțiunile dintre clienți și o companie nu vor mai fi intermediate de oameni. Acest lucru se va întâmpla până în 2020, pe fondul creșterii influenței zonei online. Din ce în ce mai multe companii își vor deschide platforma către chatbots, cum ar fi WeChat, Kik sau WhatsApp, pentru a se adresa unui număr mare și divers de persoane.

Startup-uri de securitate cibernetică

Acesta e un domeniu unde stăm foarte bine în România, pe baza cunoștințelor tehnice complexe. Pe măsură ce se înmulțesc atacurile informatice, iar oamenii devin din ce în ce mai educați față de nevoia de securitate online în toate domeniile, personal, dar și business, vor apărea mai multe startup-uri. Soluțiile tradiționale de antivirus nu mai sunt suficiente, iar pentru un business, măsurile de siguranță nu sunt niciodată destule. Un atac cu ransomware poate bloca toate datele unei companii în schimbul unei răscumpărări plătite.

Transformare digitală

Nu e vorba doar de startup-uri tech sau de firme din domeniul tehnologic. Evoluția software și hardware duce la schimbarea domeniilor tradițional deconectate de la internet. Din 2017 încolo, companiile vor trece printr-o transformare digitală la scară mare. Potrivit specialiștilor, transformarea digitală trece dincolo de proiect și ajunge în faza de inițiativă. Multe companii, indiferent de industrie, trebuie să devine nativ digitale, fie că strâng informații, se folosesc de date pentru a lua decizii mai bune. De asemenea, majoritatea companiilor trebuie să treacă datele lor în Cloud și să se folosească de inteligența artificială pentru a lua decizii.

Startup-uri de realitate augmentată și virtuală

Realitatea augmentată a crescut mult anul trecut în mintea publicului larg cu ajutorul Pokemon Go. 30% din companiile orientate către consumatori vor experimenta cu AR și VR, potrivit IDC. Adopția de masă va fi în jurul anului 2021, dar până atunci tehnologia va crește și va intra în numeroase domenii. Giganți ca Facebook au achiziționat Oculus pentru a împinge acest lucru în față. Potrivit analiștilor, realitatea virtuală va fi folosită nu doar în scopuri de entertainment, dar și pentru colaborarea la birou și pentru a lucra de la distanță.
 
Alte domenii interesante ar fi startup-urile din domeniul marijuanei, în Statele Unite, dispozitive purtabile inovatoare și obiecte inteligente.