CareToPets găsește pet sitteri pentru animale de companie, care oferă cazare pentru câini sau pisici, vizite la domiciuliu sau servicii de plimbare câini.

”Mi-a plăcut mult ideea de pet sitting. Pentru un iubitor de animale, ce poate fi mai frumos decât să-și petreacă timpul cu pisici și căței, ca o meserie?”, îmi dezvăluie Claudia, precizând faptul că dragostea ei pentru animăluțe a început încă din ”fragedă pruncie”.

”Țin minte că atunci când îmi vizitam bunicii, mergeam pe la fiecare animaluț în parte să îl salut și să mă joc cu el”, poveștește Claudia. Așa că, ani mai târziu, a decis să ia dragostea pentru animale și să o combine cu pasiunea pentru antreprenoriat, cu experiența din lumea digitală și să lanseze o platformă care oferă servicii de pet sitting proprietarilor de animale de companie. În esență, ”bone” pentru animalele de companie.

Pentru un iubitor de animale, ce poate fi mai frumos decât să-și petreacă timpul cu pisici și căței, ca o meserie

Platforma CareToPets oferă mai multe servicii. După cum spune Claudia, cel mai popular serviciu este, într-adevăr, cel de cazare pentru câini sau pisici în casa pet sitter-ului. Un alt tip de serviciu oferit și extrem de căutat de proprietarii de animale de companie este cel de plimbări pentru căței, de până la 3 ori pe zi.

CareToPets - pentru iubitorii de animale

”Există și opțiunea vizitelor la domiciliul animalului, pentru hrănire, joacă și curățat litiera. De obicei e variantă recomandată de medicii veterinari în cazul pisicilor, ele fiind mai sensibile la schimbarea de mediu. Mai există și varianta gradiniței pentru câini sau pisici, similară cu seriviciul de cazare în locuinta pet sitterului, cu diferența că animalutul nu rămâne peste noapte, doar pe durata zilei, ca la o grădiniță”, explică fondatoarea CareToPets.

De la început aveam în gând Ungaria ca destinație următoare pentru extindere

În prezent, platforma are peste 200 de pet sitteri aprobați în România, mai ales în orașe precum București și Cluj – de altfel, orașele care au arătat cea mai mare deschidere față de serviciile oferite de business-ul CareToPets -, dar și Târgu Mureș. ”Recent vedem o cerere mai mare pe Timișoara. De asemenea, momentan urmărim activ să ne mărim echipa de pet sitteri din Timișoara, Iași, Sibiu și Constanța”, spune Claudia, menționând faptul că echipa din spatele platformei verifică identitatea celor care doresc să aibă grijă de animalele de companie, realizând, totodată, interviuri la telefon cu aceștia.

Totodată, numărul utilizatorilor din România care au folosit serviciile platformei a ajuns la aproximativ 3.000 de persoane. Iar potențialul este uriaș, dacă luăm în considerare, după cum afirmă Claudia, că țara noastră se află pe primul loc în Europa ca procent de populație deținătoare de animale de companie - 46%.

Extindere în afara granițelor

Și tot un potențial uriaș îl are și țara în care CareToPets va face primul pas în afara granițelor noastre. Este vorba despre Ungaria, acolo unde Claudia va deschide oficial operațiunile platformei în mai puțin de o lună. Și ca să vă convingeți cu adevărat cât de mult avânt a luat business-ul Claudiei, trebuie să vă menționez faptul că tânara a achiziționat deja o afacere similară de acolo. ”De la început aveam în gând Ungaria ca destinație următoare pentru extindere. Similar cu România, Ungaria se află și ea în topul țărilor europene ca procent de populație care deține animale de companie - 33% -, având circa 5 milioane de animale de companie înregistrate. Astfel s-a ivit ocazia și am luat legătura cu cei de la DogSurf. Ei au reușit să construiască un brand pe care utilizatorii îl îndrăgesc, având peste 4.000 de utilizatori. Achiziția a fost de tipul all-stock”, detaliază Claudia.

În acest moment echipa Claudiei pregătește relansarea platformei din țara vecină și chiar dacă pentru moment au ales să păstreze numele DogSurf, aceasta va funcționa pe modelul CareToPets. ”Astfel beneficiem de un avantaj, având deja o bază de clienți și pet sitteri, precum și un brand deja familiar în Ungaria”, explică ea.

Bonă pentru animalul de companie

Veniturile CareToPets vin din abonamentele disponibile pentru stăpânii de animale de companie. Aceștia achită abonamentul dorit, disponibil pentru o săptămână, o lună sau trei luni, pentru cei care doresc o colaborare de lungă durată, apoi au acces și pot lua legătura cu pet sitterii de pe platformă în mai multe moduri.

Înainte funcționam pe modelul obișnuit al unui marketplace, și anume de comision din fiecare rezervare, însă am decis să simplificăm procesul și am introdus modelul de abonament, care e și mai scalabil

De exemplu, pot contacta direct, telefonic sau prin mesaje, un pet sitter (această variantă este valabilă pentru utilizatorii care aleg un abonament nelimitat), pot să creeze o cerere publică, care este trimisă tuturor pet sitterilor din zonă, iar cei disponibili trimit oferte de preț din care utilizatorii o aleg pe care mai potrivită pentru nevoile lor, sau pot să caute pet sitteri și să creeze o cerere de rezervare directă pet sitterilor de pe platformă care le plac, urmând ca aceștia să confirme, sau nu, disponibilitatea.

”Acest model e recent lansat, înainte funcționam pe modelul obișnuit al unui marketplace, și anume de comision din fiecare rezervare, însă am decis să simplificăm procesul și am introdus modelul de abonament, care e și mai scalabil”, afirmă Claudia Goga.

Iar aceasta se dovedește a fi o decizie bună pentru că, după cum spune fondatoarea CareToPet, platforma ar urma să devină profitabilă până la finalul acestui an.

Planuri pentru 2019

Claudia își dorește ca, începând cu 2019, să mai adauge și alte verticale, ca de exemplu baby sitting, curățenie sau îngrijire pentru seniori. Momentan se concentrează pe dezvoltarea unui business profitabil și sustenabil, și de aceea și-ar dori să atragă finanțări suplimentare care i-ar putea ajuta să crească mult mai rapid.

Afacerea CareToPets a fost construită încă de la început ca una scalabilă și cu potențial de dezvoltare și în afara României. Tocmai de accea, încă din primele luni, Claudia a participat la o serie de programe de accelerare în care și-a prezentat produsul. ”Am fost selectați ca finaliști în două competiții de pitching. Prima a fost Blastoff în Budapesta în iunie 2017, la doar 4 luni de când am început să implementăm ideea, iar a doua, la Business Days în Cluj, tot în 2017”, spune fondatoarea CareToPets.

Investește în marketing

Modelul de business al CareToPets nu este extrem de nou în străinătate, unde lumea este mult mai obișnuită să plătească o persoană pentru a plimba cățelul, de exemplu, atunci când timpul nu le permite chiar proprietarilor, însă la noi acest gen de servicii nu este chiar atât de cunoscut.

Fără a investi/cheltui în marketing e dificil să ai rezultate sau poți să crezi că ideea ta nu funcționează, când de fapt nu ai exploatat potențialul ideii

Gândindu-se încă de la început ca platforma pe care a creat-o să fie cunoscută și accesată de iubitorii de animale de companie, și tocmai pentru a le câștiga încrederea în tipul de servicii pe care-l oferă ”bonele” de pe site, Claudia și-a concentrat mult din eforturile financiare pentru partea de promovare. Chiar și o bună parte din acea investiție inițială, de 3.500 de lire, s-a dus spre zona de marketing.

”Primele eforturi de marketing au fost de a posta pe grupurile Facebook, de unde au venit primii clienți, însă nu e un canal care poate aduce creșteri. Am trecut la campanii AdWords, care ne aduc un flux continuu de clienți. Avantajul AdWords e ca targetezi persoane care chiar au nevoie în acel moment de serviciile tale, pe când pe Facebook sunt campanii mai mult de awareness. De asemenea, am început deja și promovarea offline, bucurându-ne de susținerea cabinetelor veterinare”, adaugă Claudia.

De altfel, sfatul pe care l-ar da unui alt antreprenor aflat la început de drum este chiar legat de zona de marketing: să nu desconsidere importanța sa. ”Fără a investi/cheltui în marketing e dificil să ai rezultate sau poți să crezi că ideea ta nu funcționează, când de fapt nu ai exploatat potențialul ideii”, concluzionează ea.