Reprezentanții Clever Taxi vin cu o serie de precizări în privința activității sale și a poziției față de nevoile utilizatorilor din București.

”Constatăm că dorințele exprimate de primărie și primar sunt aliniate cu misiunea și realizările noastre. În toți cei șapte ani de activitate, am reușit să furnizăm utilizatorilor o soluție sigură, eficientă, intuitivă și rapidă de a se deplasa în capitala României și orașele din țară. Munca susținută din acești ani ne-a demonstrat că și utilizatorii își doresc așa ceva. Suntem prezenți în 20 de orașe din România, avem parteneriate cu mii de șoferi și am facilitat accesul la un transport sigur pentru sute de mii de utilizatori”, spun reprezentanții Clever Taxi.

O opinie start-up.ro despre această problemă puteți citi aici.

Aceștia adaugă faptul că, în cazul stabilirii unui regulament pentru București, sunt deschiși pentru o colaborare cu primăria.

”În acest moment, cadrul în care primăria propune să funcționeze serviciul de taximetrie limitează foarte mult opțiunile utilizatorilor. Noi furnizăm un serviciu de punere în legătură a șoferului cu orice client, facem acest lucru distinct de dispecerat și complementar acestuia. Oferim astfel un serviciu de e-hailing cu monitorizarea partenerilor, pentru a prioritiza siguranța utilizatorilor. Acesta este principalul motiv pentru care mai mult de 500.000 de utilizatori din Capitală ne aleg, ținând cont de o reputație care a fost construită în mult timp și cu multe eforturi. Din 2017, suntem parte a grupului Daimler Mercedes, care oferă soluții similare la nivel european, în orașe care au un trafic considerabil mai eficient”, mai spun aceștia.

Dn punctul de vedere al oficialilor Clever Taxi, problema cea mai mare în București este traficul sufocant, care pune o mulțime de piedici în buna funcționare a lucrurilor (în clasamentul TomTom, se situează în top 5 orașe cu trafic aglomerat”.

”Într-un astfel de cadru, noi reușim să furnizăm un taxi în șapte secunde, iar distanța medie parcursă între șofer și client este de 600 de metri. Efectul direct al aplicației Clever Taxi este optimizarea fluxului taxiurilor, acestea petrecând cel mai mult timp în trafic. Un rezultat implicit e fluidizarea traficului general. Sprijinim orice demers pentru digitalizare și orice inițiativă de tip smart city, așa cum și Primăria și-a exprimat intenția de a dezvolta în Capitală. Suntem cât se poate de deschiși pentru a ne aduce în continuare contribuția”, adaugă reprezentanții Clever Taxi.

Și reprezentanții Star Taxi precizau că deciziile luate de primăria Capitalei ar putea duce la o monopolizare a pieței.

În ceea ce privește decizia primăriei de a extinde gama posibilităților de plată introducând și plata cu cardul, reprezentanții Clever Taxi precizează faptul că au introdus încă din 2014 opțiunea de plată cu cardul sau SMS pentru toți cei care vor să se bucure de un transport adaptat nevoilor lor. ”Șoferii nu sunt nevoiți să plătească taxe și comisioane pentru un dispozitiv POS în mașină. Ce ne dorim acum pentru cetățenii Capitalei, utilizatori sau nu ai aplicației Clever Taxi, e să nu fie împinși către un regres și să fie limitați în alegerile lor de transport zilnic. Ne putem toate speranțele în judecata primăriei și sperăm că va lua cea mai bună decizie în interesul cetățenilor. Este timpul ca inovația, confortul și siguranța să primeze”, concluzionează aceștia.

Primăria București a decis că aplicațiile de agregare a comenzilor de taxi, cum ar fi Star Taxi sau Clever Taxi, trebuie să se reglementeze ca un dispecerat obișnuit de taxi, un proces sinuos, mai ales că ar trebui obținute autorizații în fiecare oraș.

Măsura Primăriei vine în ajutorul dispeceratelor de taxi, care sunt deținute chiar de patronii firmelor de taxi, care pierd astfel venituri. Poți citi mai multe despre această problemă în acest articol.