Cele mai interesante lucruri pe care le-am scris pe start-up.ro între 8-12 septembrie 2025.
Fondul European de Investiții caută administratori de fonduri și anunță Innovation Romania
Deltia, ”creierul digital” care optimizează producția industrială
SCUT, o nouă companie ce oferă protecție cibernetică unificată pentru business-uri
Sabin Prodan, Tryingtodoart | Cum încerci să faci business și artă din fotografia de arhitectură
GuitarGround: 50 de milioane de chitariști din lume și fanii lor au acum o scenă globală, una fabricată în Târgu Mureș
iPhone 17, iPhone 17 Pro iPhone 17 Air și altele: toate lansările Apple
Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană.
Surse de capital și oportunități pentru antreprenori, la Financing & IPO Summit 2025 by VERTIK, cu susținerea BEI
Grupul VERTIK – care reunește compania de consultanță în management VERTIK și Asociația VERTIK pentru Viitor, un hub de inițiativă pentru dezvoltare și investiții – lansează în premieră Financing & IPO Summit 2025, un eveniment dedicat antreprenorilor care își doresc să își diversifice sursele de finanțare. Susținut de Banca Europeană de Investiții și mai mulți parteneri locali, summitul va avea loc în 10 octombrie la BT Stup, în București. Participanții vor avea ocazia să interacționeze direct cu lideri instituționali, fonduri de investiții și consultanți, într-un format dinamic ce va îmbina paneluri, prezentări de bune practici și patru workshop-uri aplicate, dedicate digitalizării, auditului intern, procesului de due diligence și comunicării cu investitorii. Înscrierea la eveniment se face accesând acest link.
Cifrele arată că 65% dintre companiile locale depind exclusiv de autofinanțare sau credite bancare, iar realitatea dură pentru mulți antreprenori ambițioși este că planurile de expansiune sunt frânate de capitalul limitat. În acest context, Financing & IPO Summit 2025 by VERTIK, organizat cu sprijinul Băncii Europene de Investiții (BEI), răspunde unei nevoi reale din mediul de afaceri. Prin reunirea actorilor cheie din întregul ecosistem de finanțare al companiilor – investitori locali și internaționali, finanțatori, experți, avocați și consultanți financiari - evenimentul își propune să ofere o perspectivă companiilor românești și regionale asupra modalităților de finanțare disponibile și a criteriilor necesare pentru accesarea piețelor de capital cu scopul de a avea o creștere sustenabilă.
Invitatul special al evenimentului este Vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Ioannis Tsakiris, care va avea un cuvânt introductiv despre întărirea pieței de capital din Uniunea Europeană, o prioritate strategică pentru BEI.
Connections - rezultate financiare peste estimări în primul semestru
Connections, companie de tehnologie listată pe piața AeRo a Bursei de Valori București (simbol bursier CC), anunță rezultate financiare consolidate peste nivelul prognozat, performanță susținută de o execuție eficientă, echilibru între segmentele de business și evoluții în zona de software public & privat.
În perioada ianuarie–iunie 2025, veniturile din exploatare au atins 48,5 milioane RON, în creștere cu 9% peste estimările semestriale și 3% peste nivelul din semestrul I 2024. Profitul brut s-a ridicat la 7,1 mil. RON marcând creșteri de 26% peste plan și 29% față de S1 2024. Această evoluție reflectă orientarea companiei către proiecte cu marjă mai ridicată și eficientizarea proceselor interne.
Grupul Softbinator - creștere semnificativă a profitabilității
Softbinator Technologies, companie românească ce furnizează servicii complete de dezvoltare produse software (management de produs, design de produs, dezvoltare software, dezvoltare AI/ML și marketing de produs), raportează, la nivel consolidat, o cifră de afaceri de 12,8 milioane de lei în primul semestru din 2025, în scădere cu 9% față de perioada similară a anului trecut. EBITDA a crescut cu 52%, ajungând la 1,7 milioane de lei, profitul din exploatare s-a majorat de peste trei ori, la 1,5 milioane de lei, iar profitul net aproape s-a triplat, până la 696 mii lei.
În primele șase luni din 2025, compania a adăugat trei noi companii-client în portofoliu, dintre care două din piețe europene unde anterior nu avea o prezență semnificativă, și a extins colaborările cu doi clienți existenți prin crearea de noi echipe dedicate proiectelor acestora. Totodată, Softbinator a câștigat încrederea unei companii din SUA specializate în dezvoltarea de agenți AI, marcând un pas important în direcția consolidării expertizei pe soluții bazate pe inteligență artificială.
Prima companie din România care vinde mașini rulate în Germania
Grupul Klass Wagen, companie românească de rent-a-car activă în prezent în România, Ungaria și Portugalia, lansează brandul Autozentrum și deschide prima sa subsidiară în Germania, devenind prima companie românească ce vinde mașini rulate pe piața germană. Initiațiva este o mișcare strategică ce inversează trendul istoric al importurilor auto și marchează începutul rețelei europene Klass Wagen Autozentrum, prin care grupul intenționează să comercializeze mașini rulate direct către clienți B2B și B2C din Europa de Vest.
„Dacă am început în 2009 cumpărând mașini din Germania, ne întoarcem acolo după 16 ani, dar nu pentru a cumpăra, ci pentru a vinde. E o realizare cu o încărcătură emoțională puternică, dar mai ales o dovadă a maturizării noastre ca business. Am crescut pe baza valorilor de transparență, seriozitate și adaptabilitate. Iar acum, cu brandul Autozentrum, vrem să ducem aceste valori în inima Europei”, spune Norbert Sabou, CEO Klass Wagen.
Noua locație din Spaichingen, landul Baden-Württemberg, este rezultatul unei investiții inițiale de peste 1 milion de euro și vine ca parte a unei strategii mai ample, care vizează lansarea unei rețele europene de vânzare a autoturismelor rulate sub umbrela Klass Wagen Autozentrum. Grupul intenționează să deschidă încă una sau două locații în Germania până în 2026.
Visual Fan - creștere a profitului și dublarea cifrei de afaceri
Visual Fan S.A., deținătoarea brandului Allview și companie listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW anunță că în primul semestru al anului 2025 a înregistrat o creștere spectaculoasă a profitului net, de aproape cinci ori, ajungând la 5,8 milioane lei. În paralel, compania a înregistrat majorarea cifrei de afaceri la 76 milioane lei, dublu față de cele 31,6 milioane lei raportate în aceeași perioadă din 2024. Totodată, marja netă de profit s-a consolidat la 7,63%, un rezultat care confirmă eficiența operațională și disciplina financiară a companiei.
La nivel de Grup, performanța a fost la fel de puternică. Profitul net a atins 6,7 milioane lei, de trei ori mai mare comparativ cu 2024, în timp ce, cifra de afaceri a urcat la 86,3 milioane lei, aproape dublu față de anul precedent. În plus, marja netă de profit a crescut la 7,78%, confirmând soliditatea modelului de business și capacitatea Grupului de a genera valoare sustenabilă.
Candidații entry level și muncitorii calificați - cei mai căutați candidați ai momentului
Aproape 30.000 de locuri de muncă au fost scoase în piață în ultima lună și, dintre acestea, aproximativ 7.500 au fost postate de la începutul lunii septembrie. În această perioadă, angajatorii caută cu preponderență candidați din segmentul entry level, dar și muncitori calificați, în condițiile în care peste 60% din numărul total de poziții deschise în această perioadă se adresează celor două categorii.
Pentru cei care intră în zona entry level și de muncitori calificați, cele mai multe joburi sunt disponibile în retail, call – center / BPO, servicii, industria alimentară, producție, construcții, transport / logistică și turism. Pe lângă locurile de muncă postate pentru ei pe eJobs.ro, alte 2.200 de joburi care se adresează aproape exclusiv candidaților fără prea multă experiență și fără studii superioare au fost postate de angajatori pe iajob.ro. În cazul acestora, jumătate dintre poziții vizează inclusiv candidații care nu au niciun fel de calificare.
Impozitul minim pe cifra de afaceri frânează investițiile în comerțul electronic
Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA), aplicat de la începutul anului 2024, generează consecințe care contrazic obiectivele declarate, respectiv creșterea veniturilor la buget și asigurarea unei contribuții minime din partea companiilor mari, indiferent de nivelul de profit raportat. În schimb, reduce capacitatea companiilor de a investi, limitează competitivitatea și pune presiune suplimentară asupra consumatorilor.
În comerțul electronic, unde profitul net este adesea sub 1%, un impozit aplicat uniform pe cifra de afaceri împinge direct companiile în pierdere și blochează proiecte de dezvoltare esențiale pentru eficiență și digitalizare. Sunt concluziile evomag și Vexio, doi dintre cei mai mari retaileri online din industria de eCommerce din România.
Mai mult, în primele șase luni de aplicare, veniturile colectate la buget au fost de aproximativ 1,2 miliarde de lei, mult sub cele 6 miliarde estimate de autorități, potrivit organizațiilor reprezentative ale mediului de afaceri (Concordia, AmCham, FIC). Potrivit celor doi retaileri, pentru companiile românești din comerțul online, impactul este amplificat de efectul pe lanțul de distribuție. Aceeași taxă de 1% se aplică la nivelul importatorului, distribuitorului și retailerului, ceea ce înseamnă o sarcină cumulată de aproximativ 3%. Raportată la o marjă generală de cel mult 10%, cu tot cu costuri, această taxare suplimentară împinge întreg lanțul în pierdere și amenință sustenabilitatea industriei.
Stanton Chase - 20 de ani în România, cu peste 1.000 de proiecte realizate
Stanton Chase, una dintre cele mai importante firme internaționale de executive search și consultanță în leadership, împlinește douăzeci de ani de activitate în România, celebrând un parcurs de succes care include peste 1.000 de proiecte finalizate, parteneriate cu peste 500 de companii din diverse industrii și dezvoltarea continuă a mii de lideri care conturează peisajul de business românesc. .
În cei 20 de ani de activitate, Stanton Chase a evoluat dintr-un partener de executive search într-unul cu rol activ în formarea leadershipului din România, într-un context marcat de provocări constante pentru lideri și pentru continuitatea afacerilor, în care adevăratul leadership se reflectă prin dezvoltare continuă. Compania a sprijinit mii de profesioniști, a ajutat organizațiile partenere să devină mai puternice și a contribuit la dezvoltarea comunității de afaceri din România, devenind un aliat de încredere în traversarea perioadelor dificile.
Biroul din București colaborează cu companii din diverse sectoare, inclusiv retail, sănătate, industrie, tehnologie și portofolii de private equity, printre altele. Ca firmă de consultanță în leadership, Stanton Chase oferă servicii de executive search, evaluare și dezvoltare a executivilor, soluții pentru consiliile de administrație și guvernanță corporativă, fiecare proiect beneficiind de implicarea directă a consultanților seniori, un element definitoriu al abordării companiei la nivel global.