Comarket este un marketplace digital B2B care aduce împreună profesioniștii și vânzătorii din industria ospitalității, cu scopul digitalizării și eficientizării relațiilor dintre ei. Prin eficientizarea și dezvoltarea pieței de achiziții, platforma sprijină buna desfășurare zilnică a business-urilor din ospitalitate, restaurante, cafenele și hoteluri.
După o investiție pre-seed a fondatorilor, dezvoltarea platformei Comarket a fost susținută de Infinite IT Solutions, companie de software B2B prezentă pe mai multe piețe, printre care Polonia, România, Ungaria, Germania, Croația, Spania și Slovacia prin customizarea platformei lor de e-commerce după specificațiile Comarket dar și după nevoile pieței de HoReCa.
Licența, dezvoltarea, mentenanța și hostingul aplicației sunt puse la dispoziția Comarket gratuit și în regim de exclusivitate pentru toată piața europeană.
Comarket, finanțare prin SeedBlink
Suma obținută din actuala rundă de finanțare va fi utilizată pentru a accelera dezvoltarea operațională a platformei și finanțarea proiectelor de marketing.
“În următorul an, vrem să strângem în platformă peste 1.000 de profesioniști, să avem peste 30.000 de produse listate și să generăm comenzi în valoare de peste 1 milion jumătate de euro. Digitalizarea sectorului HoReCa este esențială, iar nevoia de eficientizare a proceselor și de eliberare a resursei de timp a antreprenorului este primordială pentru succesul pe termen lung. Educația digitală este necesară în toate sectoarele, însă în HoReCa este critică în prezent, sectorul fiind mult întârziat din acest punct de vedere”, a declarat Florin Maxim, CEO și cofondator al Comarket.
SeedBlink listează Comarket marți, 17 noiembrie, ora 10, pentru o finanțare de 240.000 de euro.
Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și trendurile din HoReCa, susține listarea Comarket și devine investitor strategic în companie și va promova platforma în contextul urmăririi misiunii de promovare a digitalizării sectorului și educației antreprenoriale.
Clienții Comarket
Platforma Comarket se adresează antreprenorulul mediu din HoReCa, adică un restaurant de 80 de locuri, cu 5-10 angajați din mediul urban.
”Ne adresăm în principal valului nou de antreprenori din HoReCa pentru care componenta digitală a businessului de zi cu zi este esențială și deja oarecum întipărită în comportament. Antreprenorului căruia îi place să-și controleze propriul business și nu să fie controlat și condus de afacere. Celui căruia îi place aibă întotdeauna informații și transparența costurilor și volume și care este în per-manentă căutare de optimizare a costurilor. În mod concret, platforma contribuie hotărâtor la optimizarea financiară pe zona de materii prime”, a declarat Eugen Zbîrcea, COO și co-fondator al Co-market.
Principala problemă pe care platforma Comarket o rezolvă este faptul că activitatea de achiziții în cadrul unui business HoReCa se desfășoară în prezent fie prin vizita agentului de teren în locație, fie prin SMS, Whatsapp sau telefon către agentul de zonă.
Acest proces este repetitiv, are loc zilnic, iar urmărirea unei comenzi din cele 30 săptămânale presupune de multe ori același flux, astfel încât nu există istoric, centralizare și nici detalii logistice sau paperless business.