Orice lider vrea să fie mai bun, dar nu întotdeauna știe care sunt aspectele pe care trebuie să-și concentreze atenția. Blessing White, firmă globală de consultanță în leadership, a realizat un studiu în care a întrebat 1.500 de leaderi ce aspect din rolul de leader ar vrea să-și îmbunătățească pentru a obține rezultate pentru organizație. Răspunsul cel mai frecvent pe care l-au dat a fost comunicarea. Mai exact, liderii au spus că au nevoie să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare pe patru segmente diferite:

Schimbare

Atunci când vine vorba despre schimbare, toată lumea poate fi de acord că este nevoie ca lucrurile să se îmbunătățească, dar prea puțini sunt dispuși să se schimbe ei înșiși. Dar știm deja că schimbarea vine de la noi, după cum spune o zicală, de aceea liderii trebuie să știe cum să comunice nevoia schimbării și să aibă un plan de acțiune. În acest fel, angajații ar ști la ce să se aștepte și vor putea înțelege că este benefică și pentru ei.

Discuții dificile

Chiar dacă un feedback critic poate fi constructiv, de prea puține ori este plăcut să-l auzi. Soluția este să rămâneți concentrați pe anumite comportamente și acțiuni problematice, precum și implicațiie pentru stakeholders, dar fără a face să fie vorba despre persoana respectivă în sine. De asemenea, trebuie să vă asigurați că aceasta știe care sunt consecințele și poate să aleagă soluțiile. Nu în ultimul rând, trebuie să le oferiți suport pentru a depăși situația și oferiți feedbak direct și concis, pentru a nu crea confuzie.

Inspirație

Un articol din Inc spune că orice lider trebuie să urmeze trei reguli în comunicare - proiecteze, asigură, promovează. Mai exact, este vorba despre a proiecta încredere și pasiune, de a asigura certitudine în ceea ce privește direcția clară a dezvoltării și parametrii, precum și asigurarea empatizării. În cele din urmă, este promovarea stării pe care vreți să o transmiteți, întrucât oamenii ar putea uita ce ați făcut, dar vor ține minte mereu ce au simțit.

Colaborare la distanță

De multe ori, limbajul non-verbal spune mai multe decât o pot face cuvintele sau poate reda subînțelesul lor. Atunci când angajații lucrează de acasă ori sunt în regiuni diferite, limbajul corpului și alte semnale lipsesc din comunicare, iar încrederea se poate diminua. Este important să gândiți fiecare dintre tool-urile de comunicare pe care le folosiți pentru a ține legătura și să vă asigurați că numărul lor nu este atât de mare încât să deruteze angajații. Nu în ultimul rând, dacă aveți angajați și colaboratori din alte țări, fiți conștienți barierele lingvistice și diferențele culturale.