Banca Comercială Română a primit, din martie până în prezent, aproximativ 36.000 de cereri de amânare a ratelor din partea persoanelor fizice, din care a reușit să implementeze circa 30.000 de solicitări. Dintre clienții cu cereri aprobate, 65% sunt pentru soluția BCR cu trei luni amânare, iar 35% pentru cea oferită prin Ordonanța de Guvern 37/2020, cu până la nouă luni amânare.

În ultima săptămână, BCR a decis să contacteze telefonic, în mod proactiv, alți 13.000 de clienți cu posibile probleme financiare pentru a le oferi sprijin și a găsi împreună soluții pentru depășirea momentelor mai dificile. Pornind de la premise de educație financiară, experții din rețeaua BCR le-au prezentat clienților care sunt opțiunile lor, ce înseamnă amânarea unei rate, cum arată graficul unui credit după amânare și ce impact poate exista în viitor.

BCR a pus la dispoziția clienților săi persoane fizice mai multe posibilități de depunere a solicitării de amânare a ratelor:

    • Prin intermediul platformei digitale George, pe loc, grație unui flux 100% digital, disponibil în magazinul aplicației;
    • Online, printr-un formular special disponibil pe site-ul www.bcr.ro;
    • Prin Contact Center, la numărul de telefon *2227 – fie direct la operator, fie prin intermediul unui nou robot telefonic, lansat recent, prin care au fost preluate deja aproape 600 de cereri;
    • Sucursalele BCR.

Indiferent de soluția aleasă, amânarea se realizează fără a fi necesară prezența fizică. BCR le recomandă clienților să apeleze în special la primele două soluții. În mod specific, aplicația de amânare a ratelor, disponibilă în George, oferă practic răspuns și aprobare pe loc, inclusiv cu recepționarea noului grafic de rambursare.

Totodată, BCR a primit peste 1.000 de solicitări de amânare a ratelor și din partea persoanelor juridice. Aproximativ 500 au venit dinspre micro-antreprenori, peste 80% dintre ele fiind deja soluționate, iar alte 530 au fost depuse au fost depuse de companiile cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, cu o rată de implementare de aproximativ 75%.