Astfel, după 10 ani de lucru remote, dar și după aproape două luni în care românii care au putut au lucrat de acasă, compania vine cu o serie de recomandări pentru antreprenori, în această perioadă.

„Este clar că aproape orice business este afectat în contextul actual. Unele business-uri poate au închis, altele funcționează cu motoarele la minimum, iar antreprenorii trec prin situații dificile. Recomandarea mea pentru cei care vor să rămână activi este să folosească acest timp ca să adune toate datele pe care le au disponibile despre clienții lor, despre produsele lor, despre furnizori și să încerce să înțeleagă cât mai bine ce a funcționat foarte bine, ce a funcționat mai puțin bine și ce ar trebui să facă astfel încât să optimizeze în momentul în care vor reveni în business cu toate motoarele turate”, a explicat Claudiu Murariu, cofondator şi CEO InnerTrends.

Recomandarea InnerTrends pentru antreprenorii care încă au business-ul operațional e să facă un efort și să înțeleagă povestea din spatele datelor. Lumea se schimbă, clienții se schimbă, business-ul se va schimba și, cu siguranță, lucrurile nu se vor mai derula la fel ca până acum. Cei care vor înțelege acest lucru mai repede și vor reuși să se adapteze la noua realitate sunt cei care vor ieși cel mai ușor din criza curentă.

Din septembrie 2019, InnerTrends a implementat o strategie prin care să crească productivitatea echipei. Acesta este un avantaj crucial în a lucra remote, deoarece, atunci când vine o criză care împinge companiile către lucru de la distanță, infrastructura există deja și nu are impact asupra fluxului obișnuit. Mai mult, modul de operare al InnerTrends se bazează pe încrederea în angajați și finalizarea cu succes a proiectelor, mai mult decât pe controlul task-urilor zilnice.

„Consider că această abordare are și un alt avantaj: echipa este mult mai motivată să vadă că metodele noastre funcționează, indiferent de perioada și contextul în care ne aflăm. Faptul că reușim să păstrăm un echilibru în companie este extraordinar pentru noi. Mai mult, dacă pentru mulți să lucrezi de acasă este o noutate la care trebuie să se adapteze, pentru noi este normalitatea de zi cu zi”, a adăugat Claudiu Murariu, cofondator şi CEO InnerTrends.

Proiectele și planurile pe care InnerTrends va continua munca remote

Pe termen mediu, pentru următorul an și jumătate, compania InnerTrends și-a setat ca obiectiv principal consolidarea prezenței mai puternice în domeniul e-commerce. În prezent, compania oferă soluții pentru partenerii săi prin aplicații web de tip Software as a Service. Scopul activității în acest segment de dezvoltare IT a fost acela că poate opera mult mai ușor cu datele și poate dezvolta mai repede și mai eficient produse. Piața de e-commerce (4 miliarde dolari) este însă de 40 de ori mai mari decât cea pentru SaaS (500 de milioane de dolari), iar migrarea este firească.

Înainte de debutul crizei medicale, pentru 2020, InnerTrends estima o cifră de afaceri de 5 ori mai mare decât în anul precedent (150.000 de dolari). Prognoza de creștere este menținută și în actualul context, chiar dacă nu va fi la același nivel ca la începutul acestei perioade. În același timp, compania derulează discuții cu investitori locali și internaționali (Europa și Statele Unite ale Americii). În 2019, InnerTrends a participat la acceleratorul de business 500 Startups din SUA, moment prin care a stabilit legături puternice cu potențiali investitori din piața nord-americană și internațională. Miza pentru investiții, în 2020, este de 1,3 milioane de euro.