Industria Home & Deco este una dintre nișele în care comerțul online reușește să ofere clienților posibilitatea de a continua cumpărăturile și în situația actuală. Retailerul de mobilier Acaju, companie românească, având sediul în Vaslui și prezent cu magazine fizice în ultimii 14 ani în Iași, Vaslui și Neamț, a înregistrat vânzări online în creștere în primăvara acestui an față de 2019.
“Estimările noastre de creștere a cifrei de afaceri cu 30% în 2020 se mențin chiar și în perioada aceasta de criză sanitară și economică. E datoria noastră să găsim soluții pentru ca întreaga echipă Acaju să meargă mai departe. O echipă care simte că îți pasă, dedicată și pregătită, poate susține noul trend de orientare către achiziția online a cumpărătorilor de mobilier. Am observat acest lucru de-a lungul celor 14 ani de activitate și am făcut eforturi ca prin intermediul www.acaju.ro să suplinim lipsa posibilității cumpărătorilor de a veni într-un showroom fizic pentru alegerea mobilierului. Online-ul este o soluție bună pentru această perioadă”, spune Iulian Acatrinei, Director General Acaju.
Printre acțiunile menite să vină în sprijinul cumpărătorilor se numără transportul rapid în 2-4 zile oriunde în România pentru comenzile de mobilier din stoc, returul gratuit în 30 de zile de la recepție, multiple variante de plată, dar și extinderea gamei de produse. Creșterea interesului pentru piese de mobilier de birou în contextul pandemiei s-a tradus într-o ofertă mai variată de produse pe acest segment pe Acaju.ro. Spre exemplu, volumul de căutări pentru mobilier de birou a crescut cu până la 10% și pentru scaune de birou cu până la 40%.
Mobilierul pentru living și dormitor - cele mai cerute categorii de produse în această perioadă
“Și mai important pentru noi a fost să fim buni parteneri în continuare și în această perioadă. Astfel, lucrând aproape de furnizorii noștri și sprijinindu-i prin comenzi plătite la timp și fără întreruperi, putem oferi în continuare și clienților mobilier livrat rapid, la calitatea impecabilă pe care o promitem“, adaugă Iulian Acatrinei. Gama de produse Acaju.ro s-a diversificat pentru a se adapta noii realități de lucru de acasă, nevoii de mobilier pentru living și dormitor pentru îmbunătățirea calității vieții acasă.
Online-ul oferă retailerilor de mobilier și flexibilitatea necesară pentru a veni cu soluții pentru clienți adaptate momentului de criză pe care îl traversăm. Timpul petrecut acasă se traduce, în segmentul de vânzări online, într-o creștere a interesului pentru mobilierul de living, paturile cu un nivel ridicat de confort precum cele Boxspring, dar și mobilierului pentru hol sau bucătărie.
Aceeași flexibilitate și sprijin sunt necesare și în cazul echipelor din spatele business-urilor care activează și în offline. Directorul general Acaju este de părere că protejarea și oferirea unei perspective echipei sunt esențiale depășirii perioadei de criză. “Ne-am concentrat pe a veni cu produse noi și inspirație pentru amenajări și mobilare pe site-ul nostru, în comunicarea online în general, dar și pe a ne susține echipa. Dacă îți pasă de oameni și lor le pasă de clienți și implicit de afacere. Am redefinit rolurile în organizație pentru a ne plia cu provocarea aceasta dar, și cele care vor mai veni, am făcut training-uri interne pentru a oferi tuturor posibilitatea să învețe lucruri și din afara expertizei lor de până acum și am deschis poziții noi, mizând inclusiv pe reconversie profesională la nivel intern. Nu doar că ne vom păstra echipa, dar ne vom mări echipa cu 30% în următoarele 3 luni și lucrul acesta vine la pachet, în mod firesc, cu plata la timp a contribuțiilor la bugetul statului, lucru de care economia României are nevoie mare în acest moment”, adaugă Iulian Acatrinei.
Vânzarea de produse Home & Deco online a înregistrat creșteri în ultimii 2 ani, devenind o verticală importantă a eCommerce-ului românesc. Potrivit estimărilor eMAG Marketplace din raportul GPeC E-Commerce România 2019, această nișă este pe locul 1 ca potențial de creștere în 2020.