Creative Business Cup este o platformă de promovare și finanțare pentru produse/ servicii care au potențial de a fi scalabile pe piața globală. România participă, pentru al șaselea an, la competiția care va avea loc la Copenhaga, în luna noiembrie a acestui an.
Antreprenorii își vor prezenta ideile pentru a obține atât investiții, cât și premii în cash și servicii de peste 100.000 de euro, bucurându-se de expunere în mediul internațional, în fața investitorilor și partenerilor.
În România, competiția este organizată de către GEA Strategy & Consulting. Înscrierile pentru Creative Business Cup România au loc în perioada 19 mai – 12 iunie iar antreprenorii creativi trebuie să completeze un chestionar cu detalii despre idee (descrierea pieței, nevoia identificată, echipa) în limba engleză, care se regăsește online.
La Creative Business Cup 2017 intră în concurs cele mai bune idei din domeniile: design, arhitectură, arte și meșteșuguri, publicitate, film, video și fotografie, artele spectacolului, muzică, modă, gastronomie, edituri și presă, radio și televiziune, software, aplicații pe computer și publicații virtuale, jucării și jocuri.
Criterii de selecție:
- Produs/ serviciu din sfera industriilor creative, inclusiv ITC, care să fie cel puțin la nivel de prototip
- Entitatea aplicantă să fie un start-up (înființat nu mai mult de 6 ani)
- Produs/ Serviciu scalabil (să aibă potențial de dezvoltare și la nivel internațional)
- Echipa (se vor puncta competențele și structura echipei)
În prima etapă vor fi selectați 5 antreprenori creativi, care vor primi consultanță în materie de business și financials și workshop-uri de fundraising și pitching, urmând ca în luna septembrie, pe baza unui pitch, să fie ales câștigătorul.
Câștigătorul selecției românești va concura pentru titlul de World’s Best Creative Entrepreneur și-și va susține ideea în fața unui juriu format din peste 20 de experți internaționali, la Copenhaga, una dintre cele mai efervescente capitale europene din punctul de vedere al designului și industriilor creative.
Anul trecut, România a fost reprezentată de FaceRig - aplicație software ce permite oricărui deținător de webcam să devină un personaj digital 3D, cu o largă paletă de expresii faciale - care a ajuns în finala competiției, ocupând locul 5. FaceRig a strâns 300.000 de dolari pe Indiegogo, iar creatorul aplicației a făcut peste 2 milioane de dolari din vânzarea soluției FaceRig, iar programul a ajuns să fie folosit de cele mai mari vedete de pe YouTube.