Creditul poate fi obținut printr-un proces complet online în doar 15 minute, iar clienții care accesează noul produs al ING beneficiază de aceleași condiții ca în cazul creditelor de nevoie personale contractate în agenții: aceleași costuri și valoare maximă împrumutată de 90.000 de lei.

”Momentan, acest serviciu este disponibil doar clienților deja existenți ai ING, însă va fi extins în scurt timp”, a declarat Daniel Llano, head of retail în cadrul ING România.

Etapele de obținere a unui credit instant digital includ completarea datelor cu caracter personal de către client, obținerea instantanee a semnăturii electronice calificate, verificarea solvabilității clientului la ANAF și Biroul de Credit, semnarea electronică a documentelor de împrumut. Din acel moment, suma aprobată este transferată în contul curent al clientului.

”Un algoritm foarte bun în spatele aplicației de Home Bank ne permite ca acest proces să se desfășoare în doar un sfert de oră”, a mai precizat Llano.

Criterii eligibilitate și cum poți lua creditul

Pentru a îndeplini criteriile de eligibilitate, clientul trebuie să aibă cel puțin 18 ani, să fi fost angajat timp de cel puțin 1 an, și cel puțin o jumătate de an la actualul angajator, să aibă venituri stabile (salariu sau pensie) raportate la ANAF, de cel puțin 1.000 de lei.

Pentru a obține un astfel de credit, client trebuie să achite o taxă de analiză de 200 de lei. Dobânda anuală aferentă creditului variază între 8,25% și 11,95%. Potrivit reprezentanților ING, aceasta este determinată de veniturile încasate de client în contul său de ING, de aslegerea asigurării și valoarea împrumutului. Totodată, pentru obținerea semnăturii electronice calificate, ING nu pricepe costuri suplimentare.

În același timp, clienții ING pot face diverse simulări pentru a vedea valoarea ratelor în funcție de suma împrumutată.

Creditul instant de nevoi personale poate fi contractat datorită protocolului de lucru cu ANAF și a semnăturii electronice certificate. În procesul de obținere a creditului, clientul ING solicită emiterea unui certificat digital de către InfoCERT Italy, prin intermediul Home Bank, pe care îl va folosi pentru a semna termenii și condițiile creditului. Obținerea semnăturii electronice certificate este gratuită pentru clienții ING și se realizează pe loc.

Digitalizarea serviciilor bancare

Decizia ING vine pe fondul unei creșteri de 214% a numărului de accesări ale conturilor de internet banking de pe smartphone-uri – de la 40,6 milioane de autentificări, la 87 de milioane de autentificări (în perioada 2015-2016). Totodată, numărul de tranzacții realizate de pe mobil, în aceeași perioadă, a crescut de la 6 milioane, la 12,7 milioane.

În ceea ce privește ING, la finalul primului semestru al acestui an, peste 700.000 de clienți au folsit Home Bank și s-au autentificat, de 35 de milioane de ori, în 63% dintre cazuri, de pe telefoanele mobile.