Astăzi, Crikle se listează pe platforma SeedBlink, fiind primul startup din afara României prezent acolo, pentru a-și asigura o finanțare totală de jumătate de milion de euro, dintre care 400.000 de euro sunt așteptați să provină de la investitorii de pe SeedBlink. Cu o zi înainte de listarea oficială, reprezentanții startup-ului anunțau faptul că au securizat o investiție de 100.000 de euro din partea unor investitori privați.
Am aflat povestea Crikle, ce și-a propus echipa startup-ului, care lucrează atât din Londra cât și din București, dar și cum poate ajuta o soluție precum cea oferită de Crikle și după ce efectele pandemiei se vor estompa și vom putea reveni, în deplină siguranță, la întâlnirile față-n față.
Pe scurt, Crikle este o soluție de vânzare la distanță care oferă companiilor un mod profesionist și mai eficient pentru ca reprezentanții lor de vânzări să poată să își desfășoare activitatea de oriunde.
Ce oferă soluția dezvoltată de Crikle
Dezvoltat special pentru a optimiza experiența de a lucra de la distanță, Crikle permite agenților de vânzări să simplifice procesul și să se concentreze pe clienții cu nevoi mai complexe, să reducă ciclurile de vânzare și să obțină o rată de conversie mai mare.
Cu Crikle, agenții de vânzări au acces la o platformă simplă, ușor de utilizat, care oferă nu numai conținut video și audio fiabil, de înaltă definiție, ci și capacitatea de a înregistra și transcrie cu exactitate feedback-ul clienților direct în CRM-ul lor, de a accesa diverse documente specifice activității lor (liste de verificare a vânzărilor, battlecard-uri, materiale de marketing) în timpul unui apel cu clientul.
Crikle este o soluție ce funcționează din browser, white-label (poate fi personalizată cu identitatea de brand a companiei-client), care permite vânzătorilor să prezinte, să comunice, să colaboreze și să vândă de pe propria platformă unică, dar și să creeze întâlniri online cu clienții în doar câteva minute. Oferind funcții integrate precum managementul conținutului și analiza ciclului de vânzare, Crikle le dă echipelor de vânzări posibilitatea să își majoreze productivitatea și eficiența.
De partea cealaltă, platforma Crikle le permite clienților să își îmbunătățească veniturile, productivitatea și profitabilitatea prin reducerea timpului necesar în procesul de vânzare de la distanță și îmbunătățirea ratei de conversie. Crikle este o soluție simplă, accesibilă și integrată, creată pentru echipele de vânzări chiar de către experți în vânzări.
”A devenit din ce în ce mai evident faptul că vânzările la distanță au devenit un fenomen tot mai popular. De altfel, tot mai multe organizații au apelat la această metodă pentru că este mult mai costisitor să faci vânzări în modul tradițional, și este și mult mai puțin productiv. Ceea ce este surprinzător este faptul că deși această tendință este în creștere, nimeni nu a făcut o platformă special pentru ca oamenii de vânzări să-și desfășoare activitatea de la distanță”, ne-a povestit Diwaker Singh, fondator și CEO al Crikle.
Acesta a precizat faptul că, pe piață există o multitudine de produse care pot ajuta în procesul de vânzare, precum aplicațiile de prezentare (PowerPoint, Google Slides), aplicațiile pentru oferirea de feedback (Evernote), platformele de video conferințe (GoToMeeting, Zoom, Webex, Google Meet), de content management (Sharepoint, OneDrive etc) sau de sales enablement - este un proces prin care sunt puse la dispoziția oamenilor din echipele de vânzări informații, conținut, instrumente care să îi ajute să fie mai eficienți în procesul de vânzare- (Highspot, Seismic).
Totuși, comparativ cu Crikle, toate aceste soluții sunt individuale pe platforme separate care au nevoie de integrare pentru a funcționa împreună.
”În prezent, nu există o soluție unitară care să integreze toate aceste funcțiuni de care echipele de vânzări au nevoie pentru a lucra cu succes de la distanță. Toate aceste aplicații au fost proiectate pentru a rezolva doar o parte dintre nevoile oamenilor de vânzări. Până la Crikle. Crikle are misiunea de a reconstrui și a îmbunătăți experiența de vânzare la distanță și va redefini întregul ecosistem”, adaugă Diwaker Singh.
O soluție completă pentru vânzarea de la distanță
În 2020 pandemic, echipele de vânzări au folosit platforme precum Zoom sau Teams, însă potrivit fondatorului Crikle, acestea nu sunt potrivite pentru realizarea procesului de vânzări, neavând uneltele necesare acestor echipe. În plus, nu pot integra procesele de vânzare și CRM-urile (sistemul de gestiune a relației cu clienții).
”Cred că toată această industrie a comunicării video care s-a dezvoltat mult în ultima vreme va evolua în nișe tot mai înguste. Nișa Crikle este nișa celor care vor să vândă de la distanță, online. Un vânzător care, spre exemplu, are de comunicat clientului anumite funcții sau caracteristici ale produsului pe care vrea să îl vândă și totodată trebuie să își noteze ce discută cu clientul său, se află mereu într-o situație în care trebuie să schimbe ecranele, să se mute din Excel în browser sau în email sau într-o prezentare PowerPoint, ceea ce scade eficiența procesului de vânzare, sacadează comunicarea cu clientul și uneori se mai întâmplă să lase clientul să vadă un ecran pe care poate nu dorea să îl afișeze. Pentru că oamenii de vânzări nu sunt și nici nu trebuie să fie tech guys. Ei, Crikle exact aici ajută”, explică și Radu Georgescu, unul dintre primii investitori ai Crikle.
Astfel, după cum spune Radu Georgescu, să folosești Crikle nu mai presupune să fii un specialist IT, să știi să jonglezi cu multe ecrane, să știi cum și când să dai share screen, cum să comunici apoi cu CRM-ul când ai informațiile de la client.
”Crikle te ajută să vinzi mașini, spre exemplu, și pentru asta nu trebuie să fii a computer professional. Mai mult, toate tool-urile de care ai nevoie sunt integrate în Crikle iar Crikle comunică cu CRM-ul astfel încât să fie extraordinar de ușor să transferi acolo atât înregistrarea convorbirii, cât și toate notițele, muncă ce era până acum extrem de neplăcută pentru un vânzător. Crikle te ajută nu doar să organizezi întâlnirile cu clienții, dar și pe client îl ajută să ia decizii pe baza a ceea ce îi prezintă vânzătorul. Crikle nu e un instrument de comunicare video, ci o soluție, o unealtă completă, integrată, de vânzare de la distanță”, adaugă el.
Mai multă productivitate în vânzări
Soluția Crikle a fost construită înainte de declanșarea pandemiei de coronavirus, însă, așa cum precizează Singh, pandemia a accelerat segmentul vânzărilor la distanță, iar această tendință va fi în creștere și după ce viața noastră va reveni la un normal ante-pandemic, tot mai mulți angajați din diverse domenii preferând modul de lucru de la distanță.
Încă de la începuturile sale, Crikle a fost concepută pentru a ajuta echipele de vânzări din toate sectoarele în care este absolut necesară asistența pentru vânzarea la distanță, iar companiile tehnologice cu soluții SaaS sunt prioritare pentru Crikle.
“Industria SaaS are urgent nevoie de instrumente de vânzare la distanță mai eficiente și care să le ajute să își mărească productivitatea. De obicei, furnizorii SaaS rezolvă problemele cu care se confruntă clienții lor prin intermediul unor produse în cloud – ceea ce presupune capacitatea de a prezenta eficient de la distanță și de a colecta totodată feedback pentru a prescrie ulterior soluțiile corecte. Profesioniștii în vânzări SaaS efectuează de obicei apeluri prin intermediul platformelor de întâlniri video, iau notițe despre ceea ce se discută, notițe care ulterior trebuie încărcate într-un CRM, jonglând astfel cu multe aplicații și ferestre în procesul de vânzare, încercând totodată să se concentreze pe conversația cu clienții lor. Toate acestea sunt copleșitoare și nu sunt eficiente pentru procesul de vânzare la distanță. Crikle este conceput pentru a simplifica întregul proces și pentru a ajuta oamenii de vânzări să facă ceea ce fac cel mai bine, să vândă”, afirmă Diwaker Singh, fondator și CEO al Crikle.
În acest moment, ținta principală a Crikle sunt companiile de dimensiuni medii și mici, care au echipe de vânzări al căror număr variază între 10 și 50 de persoane.
”Piața companiilor mici și mijlocii de tip SaaS este un segment incredibil de interesant, dată fiind înclinarea acestor companii către a accepta mai ușor soluții noi care să le ajute să reducă costul de achiziție per client. Abilitatea de a orchestra online, precum și de a accelera rezultatele unui proces de vânzare asistată într-un mod ce depășește cu mult tradiționalul proces de vânzare de tip telesales, creează o imensă oportunitate de piață”, mai spune Singh.
Investitori în Crikle
Momentan, startup-ul s-a concentrat pe atragerea clienților din Marea Britanie și Statele Unite. În prezent, Crikle are mai mult de 100 de clienți plătitori pentru versiunea beta a platformei sale și peste 500 de companii care o testează. Ca și domenii de activitate, clienții Crikle vin din industrii precum imobiliare, automobile, farma, travel, servicii financiare, gaming, producție, marketing, SaaS, management de evenimente.
”Nu avem încă clienți din România”, spune fondatorul Crikle, precizând că s-au îndreptat spre Marea Britanie și SUA pentru că au observat acolo un potențial mai mare de clienți SaaS care ar putea beneficia de pe urma soluției construite.
Totuși, pentru a-și face intrarea pe piața românească, fondatorul Crikle a luat decizia de a lista startup-ul pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink, unul dintre motivele care au stat la baza acestei hotărâri fiind faptul că SeedBlink atrage investitori tech savvy care înțeleg beneficiile produselor listate acolo.
”Crikle este un startup care are un potențial foarte mare pentru că acoperă o nevoie. Investiția în Crikle este o investiție pe mai mult de un an. E un medium term investment și cred, de asemenea, că există un mare potențial de exit în următorii 5 ani, compania fiind cel mai probabil targetul unei achiziții din partea unui jucător mai mare și mă refer aici la top companii tehnologice din lume. Multe dintre business-urile de nișă de pe piața unde și Crikle operează vor fi cel mai probabil integrate în produse mult mai complexe în următorii ani”, menționează Radu Georgescu.
Investitorul român adaugă faptul că a luat decizia de a susține financiar Crikle după ce a văzut dovada că fondatorii au făcut ceea ce au promis, iar produsul și compania funcționează cu adevărat.
Până în prezent, Crikle a primit investiții totale de 1,5 milioane de euro în rundele anterioare de finanțare, inclusiv din partea fondului de investiții Future Fund, din Marea Britanie, dar și a unui grup de investitori internaționali din America de Nord, Marea Britanie, India și România.
Joburi în IT la Crikle în București
Așa cum am menționat la început, Diwaker Singh nu este străin de industria românească de startups și de profesioniștii tech de aici, fiind activ de peste două decenii în proiecte locale. Poate de aceea a și decis ca echipa de development să fie în țara noastră, în timp ce echipele de marketing și management sunt în Londra.
”Planul nostru este de a dubla echipa de dezvoltare și inovare din București în următoarele luni, însă, în funcție de dezvoltarea companiei și previziunile referitoare la angajări se pot schimba. Pot spune, totuși, că vom avea nevoie, cu siguranță de front end, back end și full stack engineers”, a declarat Diwaker Singh.
În ceea ce privește dezvoltarea Crikle în următorul an, Diwaker Singh precizează faptul că vor continua să se axeze pe îmbunătățirea produsului, totodată aducând valoare clienților, investitorilor și echipei.
Vânzări de la distanță și pe viitor
Crikle are mai multe industrii și companii țintă:
- Companii mici și mijlocii de tehnologie, ce operează în sistem SaaS: producători de software, platforme tehnologice cu licențiere pe bază de abonament;
- Industrii de servicii: Marketing, Advertising, Design, Companii cu activități de prelucrare și interpretare a datelor, Furnizori de cursuri profesionale, Turism, Imobiliare, Recrutare & resurse umane;
- Industria de evenimente: Organizare de nunți, conferințe, evenimente corporate, servicii de catering și servicii foto-video,
- Retail de produse cu valoare mare: Bucătării, Mobilier, Produse pentru renovare
- Alte bunuri: bunuri de larg consum (FMCG), electronice, farmaceutice, tipărituri, echipamente industriale, mobilă, materiale de construcții, modă, bunuri pentru petrecerea timpului liber, bunuri pentru casă.
Iar oportunitățile pentru creșterea adopției soluției pe care Crikle o pune la dispoziția echipelor de vânzări sunt tot mai mari. Gartner preconizează că, până în 2023, un model de vânzări directe care utilizează interacțiuni virtuale cu potențialii clienți și cu clienții existenți va domina strategiile de vânzare în cazul a 60% dintre furnizori.
Organizațiile cu modele de business bazate pe SaaS înțeleg în mod clar acum nevoia critică de a putea vinde în mediul online, de la distanță, de a fi capabili să se construiască încrederea clienților și, mai important, din perspectiva cumpărătorului, să creeze un spațiu comun pentru a învăța, evalua și cumpăra soluții.
Nu în ultimul rând, orchestrarea directă a interacțiunii personalizate cu clientul în punctele de contact tot mai digitale, indiferent dacă vorbim aici de puncte self-service sau de vânzări și servicii asistate, devine tot mai importantă pentru creșterea veniturilor companiilor. ”Vânzarea virtuală integrată devine un element critic pentru modul în care companiile SaaS vor fi nevoite să opereze și să concureze în următorii ani”, concluzionează Diwaker Singh, fondator și CEO al Crikle.