În perioada 14 mai - 14 noiembrie, antreprenorii care doresc sa profite de această oportunitate pot crea o schiță de campanie crowdfunding direct în platformă — startarium.ro/crowdfunding — urmând ca în pașii ulteriori să lucreze împreună cu echipa Startarium pentru a ajunge la o formă optimă, potrivită pentru publicare. Mai multe detalii despre această inițiativă sunt disponibile pe boost.startarium.ro.

Startarium își propune în această etapă să încurajeze antreprenorii locali să urmărească din start obiective înalte. Astfel, 10 campanii de crowdfunding vor primi anul acesta suportul necesar pentru a-și crește considerabil șansele de reușită: ele vor beneficia de mentorat de business, consultanță de marketing și de media, la care se adaugă un buget de promovare online în valoare de 1.000 de euro investit de Startarium pentru fiecare din cele 10 campanii.

“Am creat Startarium pentru a-i ajuta pe antreprenori să câștige know-how, să își valideze ideile și să obțină finanțare. Platforma de crowdfunding este un instrument important prin care le bifează pe toate trei. Mult mai mult decât un simplu mecanism de finanțare, procesul în sine este unul prin care îți poți testa ideea de business și construi o bază solidă de clienți inițiali, în timp ce îți calibrezi oferta în funcție de feedback-ul primit”, afirmă Adina Crețu, Project Manager Startarium.

De la lansarea platformei Startarium, prin secțiunea de crowdfunding au fost derulate deja 23 de campanii, care au atras 1.000 de susținători și finanțări totale ce depășesc 93.000 de euro. Cea mai mare sumă stransă de un singur proiect a fost 30.000 de euro, iar timpul record în care s-a finanțat o campanie a fost de doar 3 zile.

“Campaniile de crowdfunding sunt un test foarte bun pentru orice idee de produs sau de business. Antreprenorii trebuie să țină cont că o campanie care rămâne nefinanțată reprezintă o invalidare a produsului sau serviciului propus, o șansă de luat în calcul chiar înainte de a investi resurse semnificative în dezvoltarea lui. Abordarea din acest an a platformei de crowfunding Startarium aduce o componentă importantă pe care, în febra dezvoltării unui produs cât mai bun, o putem subestima: promovarea. Pentru asta venim în sprijinul celor care vor să înceapă o campanie cu un sprijin financiar semnificativ pentru dezvoltarea și promovarea campaniei”, spune Cătalin Vasile, Head of Advisory Channels Management ING, unul dintre inițiatorii platformei.

În România, prin platforma Startarium au fost finanțate deja afaceri variate precum biblioteca de materiale Mater, agendele de designer Zuriell sau platforma de consultanță nutrițională NutriStand. Crowdfunding-ul este un mecanism ce se poate plia cu succes pe industrii profund diferite, de care pot beneficia atât proiectele în prag de lansare, precum și business-urile în plin proces de scalare.

Mai multe informații despre mecanismul de înscriere, criteriile de eligibilitate precum și despre pașii necesari pentru a lansa o campanie de crowdfunding în Startarium pot fi regăsite accesând www.boost.startarium.ro.