Când te gândești la construcții îți vine imediat în minte un domeniu vechi de când lumea, tradițional, care la prima vedere nu ar avea nicio treabă cu digitalul. Însă, la fel ca multe alte domenii offline, acesta trebuie să țină pasul cu vremurile aflate în continuă schimbare și să treacă ușor-ușor spre online. Seria Smart Business continuă.

AC Proconstruct Management este o companie fondată în anul 2013 care se ocupă cu consultanță în afaceri, mai precis în domeniul construcțiilor. Am stat de vorbă cu Matei Covaci-Putna, continuatorul afacerii începută de tatăl său. Are experiență, se ocupă de asta de trei ani deja, și a fost de acord să ne povestească despre business-ul său.

poza-testimonial
Matei Covaci-Putna

”Am construit această societate ca o continuare a afacerii de familie din domeniul construcțiilor, fondată de tatăl meu. Clienții noștri sunt în principal companii, iar ocazional lucrăm și cu persoane fizice care activează în aria construcțiilor rezidențiale și a amenajărilor interioare premium”, spune Matei.

Covaci-Putna are background de jurnalist de print. A fost curios din fire de când se știe. Încă este. Când a pus mâinile pe primul calculator, prima sa intenție a fost să-l studieze pe dinăuntru. Și s-a apucat de treabă: ”Primul contact pe care l-am avut cu tehnologia a fost undeva la jumătatea anilor '90 când a apărut la noi în casă un calculator. Fiind mânat de curiozitate, primul lucru pe care l-am făcut a fost să iau o șurubelniță și să văd ce are înăuntru. Încă de la începuturile antreprenoriale am căutat să folosesc cele mai noi tehnologii existente, să mă ajut și să mă folosesc cum pot de ele, însă să am grijă să raportez totul la bugetul companiei”.

Ca la orice firmă din domeniu și aici se folosesc pachetele Microsoft Office și diferite softuri de randare sau arhitectură. Însă Matei a vrut un soft care să se ocupe și de facturare, să mai elimine din hârțogăraie: ”Prima dată am folosit programele specifice activității de birou și domeniului construcțiilor respectiv Microsoft Office, inclusiv Microsoft Project, Autocad, Primavera și diverse aplicații pentru elaborarea devizelor. Anul trecut am hotărât să externalizez și partea de contabilitate. Am căutat un produs prin care să pot emite eu facturile, ușor și rapid”.

”Produsele Cloud pe care le folosesc momentan sunt Dropbox și Google Drive. Le aplic pentru proiectele care nu necesită o securitate a datelor specială. Sunt simple și foarte folositoare, chiar îmi plac”, a adăugat bărbatul.

Siguranța datelor e extrem de importantă, în general. Informațiile trebuie ținute la loc sigur, iar în acest mod clienții prind încredere. În construcții nu e diferit cu absolut nimic. Rigorile sunt aceleași ca în orice alt domeniu tech, iar soluțiile trebuie să fie pe măsură: ”Cel mai des am temeri legate de siguranța datelor. De cele mai multe ori iau deciziile folosind varianta trial a produselor și serviciilor, astfel reușind să mă conformez întocmai produsului de care am nevoie. Toate deciziile din firmă, indiferent că vorbim de produse achiziționate sau de altceva îmi aparțin”.

Cele mai importante atribute ale unui produs software sunt capacitatea de a fi prietenos cu utilizatorul și neapărat să aibă un serviciu bun de relații cu clienții. Fiind relativ nou în branșă, Covaci-Putna a mers odată cu valul tehnologizării și s-a folosit de el încă de la început pentru a rămâne mereu conectat: ”Îmi place ca fiecare software pe care îl folosesc să aibă ușurință în utilizare și un serviciu de customer support bun. Când am început să lucrez la business-ul personal foloseam deja telefoane pe care îmi puteam citi mailurile și foloseam internetul. Acum pot face mai multe lucruri mai repede”.

”Soluțiile Cloud de facturare îmi ușurează zilnic viața. Emit facturi mult mai repede și mai ușor folosind telefonul, de oriunde. De asemenea urmăresc să implementez și o soluție CRM pentru un proiect de vânzări la care lucrez acum”, a adăugat bărbatul.

Ce este Smart Business? Fiecare articol este despre antreprenori care au căutat să își digitalizeze serviciile de contabilitate și facturare, pentru a le fi mult mai ușor să își gestioneze business-ul. Proiectul este susținut de Smart Bill.