După o scurtă perioadă de pauză am revenit cu seria Smart Business, în care povestim despre afacerile tradiționale care au optat pentru digitalizarea proceselor contabile. Din ce în ce mai multe firme aleg mobilitatea și tehnologia pentru a-și ușura pe cât posibil activitatea zilnică. Astăzi discutăm despre A.M.S Accounting.

Am stat de vorbă cu Maria Marinescu, fondatoarea firmei de servicii contabile. Mi-a povestit cum a lucrat multă vreme la diverși angajatori și cum a vrut într-o zi să-și ia viața în propriile mâini. A făcut pasul cel mare, iar acum are o sumedenie de clienți care contează pe ea în ceea ce privește contabilitatea și consultanța fiscală.

maria marinescu ams accounting contabilitate smart business
Maria Marinescu

”Sunt economist de profesie, cu certificat de expert contabil. Am lucrat ca angajat aproximativ 17 ani, ocupând funcții de conducere în companii cu domenii variate de activitate, comerț, publicitate, transporturi aeriene, instituții publice, societăți de intermediere servicii financiare. În prezent am propria companie, începută în ianuarie 2016. Ofer servicii de contabilitate și consultanță fiscală și juridică, atât firmelor, cât și persoanelor fizice. Avem peste 30 de firme cu contract de prestări servicii, companii care activează pe piața serviciilor, comerțului, intermedierilor financiare etc”, începe Maria să-mi povestească.

Stop, și de la capăt

Maria mereu și-a dorit propria sa companie, chiar dacă locurile în care lucra nu erau chiar rele. La unele dintre ele, însă, aceasta era dezamăgită deoarece alți oamenii primeau toate laudele. Astfel că nu am mai stat pe gânduri: ”Îmi doream de foarte mult timp să am propria companie, însă în același timp îmi plăceau foarte mult joburile pe care le aveam, deși satisfacția materială nu era întotdeauna pe măsură. Am decis să plec pe acest drum atunci când nu am mai putut accepta ca altcineva să culeagă roadele muncii mele. Am zis stop, și de la capăt”.

Maria este contabil de meserie, însă nu i-a plăcut neapărat modul de lucru tradițional din această branșă. A vrut să se folosească de orice mijolace pentru a-și ușura munca: ”Primul meu contact cu tehnologia a fost la o vîrstă fragedă, 9-10 ani, însă experiența pe linie profesională a venit odată cu primul job și recunosc că am fost fascinată. Am încercat să mă ajut de tehnologie pentru a-mi face treaba, încă de atunci. Îmi amintesc că eram cea mai tânără din echipă și colegii mei încă foloseau acele documente cumulative, fișe de cont, deși dispuneau de tehnologia informatică. Când am avut libertatea de a alege, nu am mai stat pe gânduri”.

Produsele de facturare online m-au atras încă de la deschiderea propriului business, din motive de eficientizare a comunicării cu clienții și a securității păstrării datelor

Am întrebat-o pe Maria ce crede despre importanța soluțiilor software de gestiune pentru firme, în general. Mi-a spus că acestea trebuie să fie de nelipsit și că sunt unele cazuri în care alte tipuri de software din aceeași categorie pot lua prim-planul: ”Orice business, indiferent de domeniu, are nevoie de un soft bun de contabilitate, salarii și gestiune. Dar, în funcție de activitatea fiecărei companii, uneori capătă importanță mai mare alte programe, cum ar fi cele de tranzacționare, facturare, etc”.

”Produsele de facturare online m-au atras încă de la deschiderea propriului business, din motive de eficientizare a comunicării cu clienții și a securității păstrării datelor. În acest moment Smart Bill este singurul produs digital pe care îl folosesc”, a mai adăugat antreprenoarea.

Securitate și decizie

Odată cu online-ul vin și anumite aspecte cărora trebuie să le acordăm mai multă atenție, cum ar fi siguranța datelor. Maria nu se teme să consulte un specialist atunci când vine vorba de achizițiile pe care urmează să le facă pe acest plan: ”De regulă nu mă tem și întotdeauna consult un specialist. Principala întrebare este legată de securitatea serviciului online și evident de avantajele pe care mi le oferă. Eu iau deciziile în ceea ce privește achizițiile digitale ale firmei. În general orice achiziție IT nouă trebuie să crească eficiența activității, să elimine rutina”.

Eu iau deciziile în ceea ce privește achizițiile digitale ale firmei. În general orice achiziție IT nouă trebuie să crească eficiența activității, să elimine rutina

Mobilitatea este cheia prezentului și a viitorului. Nu mai există afacere care să fie administrată fără un laptop, o tabletă, un smartphone. Ceva mobil, pe care să fii conectat în permanență, și de pe care să poți arunca o privire de ansamblu asupra afacerii pe care o conduci: ”Se mai poate fără internet sau smartphone în afaceri?! Cred că sunt numărate pe degete domeniile care pot fi profitabile fără să utilizeze unul dintre aceste lucruri. Nu mai sunt de mult un moft, sunt o necesitate curentă. Da, diferențele sunt foarte mari față de trecut, viteza de comunicare a crescut enorm, deși nu e folosită întotdeauna ca un avantaj, din păcate. De asemenea alte beneficii sunt economisirea spațiului de stocare, accesul nelimitat la informații. Soluțiile cloud m-au ajutat să econimisesc timp și bani”, a completat Maria.

Ce este Smart Business? Fiecare articol este despre antreprenori care au căutat să își digitalizeze serviciile de contabilitate și facturare, pentru a le fi mult mai ușor să își gestioneze business-ul. Proiectul este susținut de Smart Bill.