Conferința a fost și prilejul propice pentru a lansa o nouă ediție a raportului de progres al digital bankingului pe piața locală, Digital Banking Scorecard (DBS).

Puteți citi raportul aici.

Iată câteva dintre concluziile acestei analize:

  • Toate băncile tradiționale analizate oferă variante de creditare remote pentru clienții retail
  • 5 din 10 bănci nu oferă opțiunea de a anula cardul din aplicația de mobile banking
  • Doar 7 din 10 bănci oferă sistemul de plăți instant prin sistemul Transfond
  • 9 din 10 bănci tradiționale pun la dispoziția clienților deschidere de cont remote pentru clienții retail.
  • Numai 4 din 10 bănci permit utilizatorilor să își schimbe PIN-ul din aplicația de mobile banking
  • 7 din 10 bănci nu permit închiderea de cont curent din aplicația de mobile banking.

Analiza a vizat atât jucătorii tradiționali, cât și băncile de tip challenger.

Pe parcursul zilei, mai mulți vorbitori prezenți la conferință au prezentat câteva dintre cele mai importante tendințe care definesc bankingul digital în acest moment.

Sebastian Burduja, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a spus că sectorul bancar din România a „mobilizat sectorul public, pentru că serviciile oferite de acesta sunt mai bune decât cele publice”. Și a menționat ca exemplu de bune practice Ghișeul.ro.

Referindu-se la inteligența artificială, Burduja a spus că există în lucru o strategie națională dedicată inteligenței artificiale și a explicat că Emiratele Arabe Unite ne ajută cu strategia națională dedicată IA.

Principalele declarații ale executivilor prezenți la Digital Banking Scorecard 2023

Todi Pruteanu, Managing director, FintechOS

➡ Transformarea digitală trebuie să fie întotdeauna aliniată cu strategia generală de business.

➡ Tehnologia este disponibilă acum pentru oricine. Însă experiența în domeniu este crucială pentru toată lumea și trebuie să fim mai orientați spre rezultate.

➡ Ceea ce am observat noi: digitalul este parte din mecanismul general.

➡ Transformarea digitală poate fi abordată 360 de grade, de la canale, audiențe, produse și până la soluțiile din spate.

➡ Există încă mulți oameni care se ocupă cu sarcini repetitive și vedem băncile investind în aceste zone.

Lidia Cîrstei, Chief Operating Officer, FintechOS

➡ Scopul tuturor este să obțină o experiență de utilizare ridicată, fără întreruperi, simplă și ușoară.

➡ Există încă provocări pentru bănci, în special legate de onboardingul digital pentru persoane fizice. Alte provocări sunt legate de mutarea proceselor din offline înspre digital, dar și de trecerea de la produsele bazate pe tehnologia legacy la cele digitale.

➡ Băncile trebuie să înțeleagă că este nevoie să treacă printr-o modernizare a soluțiilor de bază, fără de care nu pot inova și oferi noi produse.

➡ Băncile pot beneficia de parteneriatele cu fintech-urile pentru că astfel pot să acopere acele goluri care există în diversele zone și pot fi ajutate să construiască mai repede experiența digitală a utilizatorului.

➡ Vedem că există aplecare atât spre banking digital (experiența digitală), dar și sucursale care au infrastructură digitală și pot să ofere valoare adăugată clienților.

➡ Vedem că IMM-urile nu au o experiență digitală bancară la capacitate maximă, este nevoie de atenție în aceste zone.

Citește toate concluziile conferinței Digital Banking Scorecard pe site-ul FutureBanking.ro