În anul 2000, după ce a fost forțat să renunțe la poziția sa de CEO al PayPal, Musk și-a pus întrebarea încotro să se îndrepte. ”Am fost mereu interesat de industria spațială, dar nu a crezut că era un domeniu în care putea activa o firmă privată”, i-a spus Musk lui Berger.

A început să se uite pe site-ul NASA tot încercând să găsească planurile pe care le-ar avea autoritatea spațială americană pentru a duce oameni pe Marte.

La o primă vedere, nu a găsit nimic. Așa că a stat să studieze mai atent acest subiect și să contureze propriul plan pentru a trimite oameni pe Marte și să construiască un întreg business în jurul acestei idei.

Iată câteva lecții pe care Elon Musk le-a învățat în timp ce construia SpaceX și pe care le oferă și altor fondatori de business.

Nu începe cu un produs, începe cu o problemă

La început, SpaceX nu a pornit direct cu propriile rachete spațiale. De altfel, în primele zile ale companiei, Musk a călătorit în Rusia cu scopul de a cumpăra de acolo rachete balistice intercontinentale la mâna a doua.

Și pentru că vizitele nu au avut rezultatele pe care Musk le aștepta, un gând a încolțit în mintea sa: ”Cum ar fi să ne construim propriile rachete”. Lucru pe care, câțiva ani mai târziu, l-a realizat.

Mai întâi de toate, fă o cercetare foarte amănunțită

Pentru a-și face loc în acest domeniu, Musk a trebuit să demonstreze că este foarte serios în planul pe care-l are. Așa că a citit orice carte i-a picat în mâini pe tema rachetelor, de la manuale vechi din Rusia la cărți despre materiale de propulsie.

În plus, a studiat despre încercările altor antreprenori, despre ceea ce au făcut bine, dar și despre greșelile pe care le-au făcut și care au dus la eșecul lor.

Îmbrățișează provocările

Planul inițial al lui Musk era de a atrage și a inspira publicul din nou spre visul de explorare spațială, astfel încât NASA să poată beneficia de o finanțare mai mare. Dar pe măsură ce cerceta această chestiune, și-a dat seama că problema NASA nu era una de finanțare neapărat, ci și a constructorilor alături de care lucra.

Așa că Musk a început să gândească la o scară mai largă.

Dacă ar putea reduce costul călătoriilor spațiale, atunci ar putea fi mai multe oportunități. Și dacă SpaceX ar putea trece mai ușor prin hățișul birocratic cu care se lupta NASA, atunci ar putea pune în aplicare aceste oportunități.

Transformă angajații în proprietari ai afacerii alături de tine

În volumul său, Berger povestește faptul că Musk le-a oferit primilor angajați ai SpaceX beneficii care constau în acțiuni în cadrul companiei. Pe parcurs, a construit o cultură de business care să inspire angajații să facă un pas un plus pentru ca întreaga firmă să beneficieze.

Este important de reținut faptul că nu orice antreprenor la început de drum beneficiază de statutul de milionar, ca Musk, în momentul în care începe să dezvolte propria afacere. Însă dacă ține cont de aceste câteva principii și sfaturi simple, parcursul său ar putea deveni ceva mai ușor.

VolumulLiftoff: Elon Musk and the Desperate Early Days That Launched SpaceXpoate fi comandat aici.