Scriam recent despre faptul că nu toate platformele de crowdfunding sunt la fel, fiecare dintre ele, ca de exemplu Indiegogo, Kickstarter sau GoFundMe, fiind specializată pentru un anumit scop. În cadrul unei asemenea campanii de crowdfunding se pot precomanda produse, însă pentru inițiatorii acesteia este un efort de marketing foarte mare care este posibil ca la final să nu dea chiar rezultatul așteptat. Pe Entrepreneur am găsit câteva sfaturi pe care ar fi bine să le iei în calcul despre cum lansezi o campanie de crowdfunding de succes.
Pentru că da, de multe ori, succesul înseamnă mai mult decât finanțarea campaniei. Este echivalent și cu ideea de a câștiga o masă critică de utilizatori, de a construi notorietatea brandului/produsului și de a demonstra că există o piață pentru ceea ce faci.
Vino cu o ofertă finanțabilă
Campaniile de crowdfunding de succes sunt finanțate de mii de oameni care sunt dispuși să ofere sume mici pentru a susține produse care le captează interesul. Iar pentru a capta interesul comunității, trebuie să ai un produs interesant și, mai ales, o campanie care arată foarte bine. Lumea se uită, în afară de lucrul pe care-l plătesc, și la fotogafii, videoclipul de prezentare, sau modul în care arată acest produs. Pentru că, în acel moment, asta este tot ce pot primi de la tine: imagini reușite cu lucrul produs de imaginația ta.
Plănuiește o strategie de marketing eficientă
Nu te baza doar pe buzz-ul creat în jurul tău și a ceea ce vinzi doar în cadrul campaniei de crowdfunding. Trebuie ca lumea să știe ce faci înainte de a lansa campania, să fi făcut o campanie de marketing și să fi strâns în jurul tău măcar o comunitate mică care să-și dorească să precomande produsul. Poți realiza acest lucru prin newslettere, anunțuri postate în grupuri de Facebook sau prin strângere de adrese de mail.
Află cum poți să depășești obiectivul financiar de câteva ori într-o campanie de crowdfunding.
Fii atent cu banii pe care-i ai la dispoziție
De principiu, pentru a strânge finanțare prin intermediul unei campanii de marketing trebuie să și cheltuiești niște bani pe promovare și pe pregătirea acestei campanii. Investești ca să primești mai mulți bani.
Așa cum spuneam și mai sus, lumea se uită la modul în care este realizată o astfel de campanie, lucru valabil mai ales pe platforme precum Indiegogo sau Kickstarter. Ai nevoie de foto și video-uri făcute profesionist și de promovare. Iar dacă nu stai prea bine la capitolul finanțare anterioară, s-ar putea să fie destul de greu să susții o astfel de campanie.
Vezi care este planul UE pentru ”chetele” online.
De exemplu, Oana Korda, cofondatoarea Woogie, un roboțel extraterestru ce funcționează pe baza unui soft cu AI, creat pentru a fi un companion educativ, îmi spunea că una din greșelile pe care le-au făcut în timpul campaniei de pe Indiegogo a fost că nu s-au pregătit cu sufient de mulți bani pentru a susține campania, iar la un moment dat, înainte de a închide proiectul, au rămas fără bani.
Băgaseră deja în jur de 20.000 de dolari în promovare, pentru a avea o campanie profesionist făcută pe Indiegogo – video, foto, grafice, ad-uri -, și aveau nevoie de cel puțin încă pe atât pentru a avea o campanie cu reach cât mai mare. Însă nu au reușit să mai găsească. Poți citi, pe larg, povestea Oanei în acest material.
Cum să faci o campanie de crowdfunding de succes.
De aceea este important să înțelegi faptul că o astfel de campanie îți oferă niște bani ca să te dezvolți, să aduci produsul pe piață, însă pentru a face bani e nevoie să investești alți bani, dar și timp.
Doi antreprenori te învață cum să strângi un milion de dolari pe Kickstarter.