Telemunca a influențat și modul în care cele două sexe au abordat sarcinile gospodărești: doar 12% dintre bărbați consideră că acestea le revin în totalitate, spre deosebire de peste 51% dintre femei. Mai mult, în contextul pandemiei, 18% dintre acestea și-au asumat și mai multe responsabilități în casă. Aceste decizii se reflectă în perioada efectivă de muncă – peste 54% dintre bărbați susțin că au lucrat mai mult de 8 ore pe zi, în timp ce majoritatea femeilor (56%) spun că au alocat sub 8 ore pe zi pentru activități profesionale. Mai mult, 6% dintre ele au fost nevoite să lucreze noaptea, după ce au adormit copiii.

În ce privește așteptările angajaților români de la angajatorii lor, 31,3% dintre respondenții sondajului au pus pe primul loc oferirea unui echilibru între muncă și viață personală, astfel că 35% au ales să lucreze într-un interval orar în care au simțit atât că sunt mai productivi, dar și că își pot gestiona sarcinile gospodărești mai bine. Per total, peste 43% dintre români au alocat mai mult timp îndatoririlor din casă, comparativ cu perioada pre-pandemie. Provident a oferit angajaților și flexibilitate în ce privește programarea ședințelor, în așa fel încât la început și la sfârșit de program să nu fie stabilite ședințe, iar angajații să poată duce/aduce copiii de la grădiniță/școală.

„Peste 70% dintre colegii noștri sunt femei, iar 605 dintre angajați sunt și părinți, astfel că misiunea de a echilibra activitățile de acasă cu munca a fost prioritară pentru noi, în special la începutul perioadei de telemuncă. În plus, am simțit că trebuie să ne sprijinim angajații și cu zile libere plătite pentru momentele când copiii au avut probleme de sănătate”, a declarat Florin Bâlcan, director general Provident Financial România.

Interesant este că în Provident, peste 60% dintre rolurile de leadership sunt coordonate de către femei.

Studiul Novel Research a fost realizat în perioada 29 ianuarie – 4 februarie, pe un eșantion de 1.009 de persoane din mediul urban, cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani.