Este o întrebare foarte bună la care veți putea afla răspunsuri pe larg în cadrul taberei de antreprenoriat Startup Elites, care are loc în acest an între 6 și 9 octombrie la Hotel Carmen din Predeal.
Ce trebuie să faci? Intră în pagina de înregistrare disponibilă la acest link și înscrie-te până pe 15 septembrie. Încearcă să ne convingi că vrei să vii la Startup Elites prin activitatea ta de până acum, prin ideile tale de business, prin motivația de a schimba lumea.
Strategia de afaceri ar trebui să se bazeze pe viziunea de ansamblu a companiei. Vrei să cucerești noi piețe regionale sau internaționale sau vrei doar să ajungi să fii numărul 1 în țara ta și să te menții în top? Orice plan ai avea, pentru a-l duce la îndeplinire va fi nevoie să cercetezi foarte bine piața în care ești prezent.
Adună informații despre compania ta, despre competiție, despre clienți, piață
Ca să știi încotro te îndrepți este cazul să știi unde ești în momentul de față și cu ce poți lucra pe mai departe.
Uită-te pe informații privind performanța anterioară a companiei, vezi ce a mers, strategiile care nu au funcționat la fel de bine, compară informațiile ca să începi să conturezi oportunitățile de viitor.
Pornește de la ideea de bază: cine suntem, care sunt valorile noastre ca și companie? Apoi vezi în ce moment se află compania – de exemplu, acesta este momentul potrivit pentru o analiză SWOT (Strength, Weakness, Opportunities and Threats), o tehnică prin care poți evalua performanța, riscurile, concurența și potențialul afacerii tale.
Setează obiective clare
Odată realizată această analiză, pune pe foaie, foarte clar obiectivele business-ului: unde vrei să ajungi cu el?
Poți să împarți aceste obiective între cele de business, per total, pe departamente/echipe (obiective cheie pe care le are de îndeplinit fiecare echipă sau departament pentru a atinge țelurile business-ului) sau per angajat, în cazul unei echipe mici – ce poate face fiecare pentru a contribui la atingerea obiectivului final al companiei.
Fă un plan de acțiune
După ce stabilești ținta, e cazul să stabilești și indicatorii de performanță care te vor ajuta să înțelegi când și cum ajungi la acea țintă, precum și pașii prin care plănuiești să o atingi.
Acest plan de acțiune poate fi realizat fie pe termen scurt, pe termen lung, sau poate combina cele două viziuni.
Nu uita să urmărești ceea ce se întâmplă și să acționezi la timp în cazul în care ai nevoie de mici ajustări în funcție de schimbările din piața pe care activezi și, în general, din economie.
Angajează echipa potrivită
Chiar dacă un antreprenor simte că poate muta munții din loc pentru afacerea sa, trebuie să recunoască faptul că niciodată nu va putea face totul singur. Așa că are nevoie alături de el de oamenii potriviți care-l pot ajuta să ducă la îndeplinire obiectivele pe care și le-a setat.
Un element important de care trebuie să ții cont în momentul în care recrutezi este că ai nevoie de oameni care au abilitățile necesare pentru a duce compania la următoarele niveluri în drumul spre obiectivul final.
Așadar, angajează echipa potrivită care nu doar că te poate ajuta să depășești competiția, ci te poate ține pe culmile reușitei. Ia-ți oamenii de care ai nevoie în funcție de momentul în care te afli din punct de vedere al dezvoltării afacerii.
Startup Elites 2022 - de ce să te înscrii
Cine poate să se înscrie? Dacă ai între 16 ani și 40 de ani, ai sau nu deja o afacere, dar vrei să te dezvolți și să crești, ești primit la Startup Elites.
Printre temele pe care le vei dezbate și aprofunda vor fi:
- Design thinking
- Product Market Fit
- Team work, management și cum să construiești o echipă puternică
- Strategii de dezvoltare
- Critical thinking
- Growth și cum să dezvolți business-ul tău
- Research pentru afacerea și ideea ta