SocialBee e produsul lui Ovidiu Negrean și Vlad Hosu, care ajută companiile să profite mai bine de rețelele sociale, să strângă mai mulți urmăritori, să-și dezvolte comunitatea și să publice conținut interesant. E rezultatul unui eșec despre care am scris ieri, nugget, iar astăzi au deja clienți plătitori.
Ieri am scris despre cum nugget, aplicația lansată de cei doi clujeni, nu a avut succesul scontat și au decis să o închidă. Era normal. Avea 30.000 de descărcări, dar nu a reușit să monetizeze, să producă bani, Astăzi vrem să scriem despre cum te restartezi cu ajutorul unui produs care ajută oamenii și care a fost creat "în casă", pornind de la niște nevoi proprii.
Începuturile SocialBee
Cum au început cei doi antreprenori din Cluj să lucreze la un asemenea produs? Voiau să taie niște conturi interne la nugget.
"Am început să facem niște hack-uri pe produse deja existente, care semănau cu Zapier, aveam niște Google Sheets cu formule foarte complicate, trimiteam alerte prin Buffer. Prima versiune aduna toate lucrurile și chiar așa am vândut primilor doi clienți", povestește Ovidiu.
Stop everything on nugget și mai vedem noi la un moment dat dacă mai facem ceva
Încă lucrau la nugget și și-au dat seama că o oră lucrată la nugget aducea venituri negative, în timp ce o oră lucrată la SocialBee, deși nu aveau numele atunci, le aducea un mic profit. Atunci a fost momentul. "Stop everything on nugget și mai vedem noi la un moment dat dacă mai facem ceva", spune Ovidiu.
Ce face SocialBee?
SocialBee înseamnă trei produse într-unul singur. Cui folosește? Dacă ai o companie și vrei să ai o pagină de Facebook care să atragă comunitatea, dar nu ai timp să o administrezi, SocialBee poate să te ajute să faci conținut, să o ții activă și să aduni fani. De asemenea, pentru zonele occidentale, au și un serviciu care adună followeri pe Twitter.
"La nivel de conținut te ajutăm să postezi conținutul tău evergreen, care nu expiră vreodată, pe social media. Face și Buffer asta, dar sunt două probleme. Dacă vrei un mix bun de conținut, dar trebuie să le programezi manual și nu poți să le faci recurente, să reprogramezi. La noi faci categorii de conținut și ți le programăm automat", povestește Negrean. E important pentru un business să aibă o pagină de Facebook activă. Dacă nu publici nimic zile întregi, iar apoi ai un anunț pentru comunitatea sau clienții tăi, mesajul nu va ajunge la ei, pentru că pagina va fi ignorată de Facebook după ce a stat atât de mult inactivă.
La nivel de conținut te ajutăm să postezi conținutul tău evergreen, care nu expiră vreodată, pe social media. Face și Buffer asta, dar sunt două probleme. Dacă vrei un mix bun de conținut, dar trebuie să le programezi manual și nu poți să le faci recurente, să reprogramezi
A doua parte, cea de Grow, e utilă pentru cei care vor să-și dezvolte Twitter-ul. "Urmărești lume relevantă pe Twitter. Noi adăugăm filtre și căutăm oamenii aceștia care sunt interesanți pentru domeniul tău. Putem da câteva sute de follow-uri pe zi, manual. Astfel, clienții noștri câștigă sute de followeri în fiecare lună. Tot manual, dăm unfollow, pentru a echilibra raportul", spune Negrean.
De asemenea, o altă componentă a produsului-serviciu pe care l-au creat, e cea de engagement. Odată ce ai un urmăritor nou, poți să-i dau un mesaj sau o mențiune prin care să faci un call to action, să-l inviți să facă ceva sau să intre pe un link oferit de companie.
Cu acest mix, în iunie 2016, SocialBee a avut primii clienți. Deși inițial să vândă tool-ul destul de ieftin, s-au răzgândit. Acum, SocialBee are mai multe planuri, deși e doar în faza beta. Pentru 29 de dolari pe lună poți lua contul Bootstrap, cu 49 de dolari există pachetul Accelerate, iar pentru 99 de dolari pe lună Pro.
Rezultatele SocialBee
Momentan, SocialBee nu este promovat, în sensul că dacă nu știi unde să te duci, nu prea ai cum să-l descoperi. Dar au deja clienți și își acoperă cheltuielile și, spun fondatorii, le rămâne și lor o parte din venit. "Avem câțiva zeci de clienți, dar clientul mediu e la 100 de dolari pe lună", spune Negrean. Pe lângă ce oferă standard, ei mai au și o parte de servicii oferite care adaugă la abonamentul lunar o anumită sumă, în funcție de companie.
Noi în România ne uităm către Silicon Valley și vrem să facem ce fac ei acolo, dar nu suntem în Statele Unite. Dar noi nu putem să facem asta, nu reinventăm roata. Trebuie să rezolvăm o nevoie simplă
Urmează să se axeze pe marketing și să promoveze mai mult unealta automatizată. Concurența pe piață există, dar pentru fiecare element în parte. "La conținut e MeetEdgar, la Grow avem Crowdfire, iar la Engage e un tool numit Audience", explică Negrean.
Echipa are doi cofondatori, Ovidiu Negrean și Vlad Hosu, dar și doi angajați care se ocupă de zona operațională, de urmărirea conturilor pe Twitter și administrarea acestei părți.
Din eșecul nugget, Ovidiu a învățat că e mai bine să oferi oamenilor ceva care chiar îi ajută și de care au nevoie, nu doar ceva care e o idee interesantă. "E mai bine că rezolvi o nevoie de business, oamenii sunt dispuși să plătească de la început. Noi în România ne uităm către Silicon Valley și vrem să facem ce fac ei acolo, dar nu suntem în Statele Unite. Dar noi nu putem să facem asta, nu reinventăm roata. Trebuie să rezolvăm o nevoie simplă", spune Negrean.