Noii influențatori sunt utilizatorii rețelelor sociale care au o comunitate fidelă. Câteodată, nu te ajută nici o întreagă armată de PR-iști așa cum o poate face un influencer. Sau dimpotrivă, ca să te convingi de influența acestuia, gândește-te că un tweet postat de Kylie Jenner ar fi costat Snapchat 1,3 miliarde dolari din valoarea de piață, doar pentru că aceasta se întreba dacă îl mai folosește cineva. Poate că nu o știi pe Jenner, dar cu siguranță știi de Snapchat și îți poți da seama de amploarea situației.

Chiar și în România au apărut agenții de impresariat care reprezintă influencerii. Și chiar cu marketplace-uri unde brandurile își pot găsi endorseri. Un exemplu este Mocapp, un proiect lansat de Florin Grozea, fostul component al trupei HI-Q.

Ca să faci o campanie bună de marketing trebuie să găsești influențatorul potrivit. Vivian Michaels scrie pe The Next Web despre criteriile pe care ar fi bine să le iei în considerare atunci când cauți o astfel de persoană.

Reach

Deși nu este considerat a fi cel mai important factor, este esențial să te asiguri că influențatorul pe care l-ai ales ajunge la grupul tău țintă de consumatori. În caz contrar, va fi o risipă de timp și de bani încercând să ajungi la oameni care nu sunt interesați de brandul tău.

În plus, i se spune influențator tocmai pentru că are capacitatea de a influența opiniiile și comportamentul oamenilor. Tocmai de aceea, un influencer cu o comunitate mică pe nișa ta este mai bun decât unul cu o comunitate mare, dar deloc relevant pentru tine.

Autenticitate

Un influencer care are mai puțin conținut sponsorizat este, de obicei, văzut ca fiind mai autentic și câștigă mai multă încredere din partea celor care îl urmăresc. Unul cu povești personale și convingătoare va fi acceptat mai bine decât unul care scrie recenzii lungi la produse. Oamenii vor să se regăsească în ceea ce aud și văd.

În plus, înainte să contactezi un influencer, evaluează-i influența. Sunt disponibile multe instrumente care pot monitoriza reputația sau pot analiza, printre altele, audiența influențatorului, cum ar fi demografia, autenticitatea și rata de interacțiune.

Numărul mare de followeri nu este, neapărat, un indicator promițător al succesului campaniei, dacă marea majoritate dintre aceștia sunt profiluri false sau inactive. La fel, este posibil ca aceștia să urmărească alte câteva mii de conturi, așa că este probabil ca nici să nu observe postarea despre produsul tău.