Actorul american s-a alăturat recent profesorilor din cadrul Moody College of Communication din cadrul Universității din Texas, Austin, și a realizat o serie de video-uri în care le explică studenților diferite strategii pe teme de marketing, relații publice, publicitate.

Într-un videoclip cu titlul ”Crafting a story to sell your product” (în esență, cum să construiești o poveste pentru produsul sau serviciul tău pentru a-l vinde publicului), Matthew McConaughey prezintă câteva idei esențiale despre cum să livrezi un pitch.

Cunoaște-ți audiența.

În momentul în care el pitch-uiește proiectul unui film nou, Matthew McConaughey o face în mod diferit acasă, soției sale sau copiilor, ori șefului unui studio. ”Alege-ți audiența, studiaz-o și vinde-ți produsul în cel mai bun mod în care fiecare îl poate înțelege”, spune actorul.

Începe prin a spune ”de ce”.

Matthew McConaughey spune că un pitch bun ar trebui să înceapă prin a răspunde la câteva întrebări. Cum ar fi, de ce este nevoie de produsul tău.

”Care este problema pe care încerci să o soluționezi? Cum vei îmbunătăți viața clienților tăi? Este produsul tău mai bun, mai sustenabil, are potențialul de a fi mai îndrăgit de public? Ajută-mă să înțeleg de ce am nevoie de el ca și potențial consumator”, completează McConaughey.

Spune o poveste.

”Drum spre mintea omului trece prin inima lui”, afirmă actorul american. ”Trebuie să-i faci pe oameni să simtă ceva înainte de a-i pune pe gânduri și de a-i face să acționeze într-o privință”, completează acesta.

Din păcate, la acest capitol majoritatea prezentărilor de business nu se mai ridică la nivelul așteptărilor potențialilor consumatori sau investitori. Fondatorii trăiesc cu impresia că investitorii vor să vadă doar cifre, tabele și previziuni de business. Ceea ce nu e, în totalitate, greșit. Ca finanțator al unui startup ai nevoie să știi și dacă ai șansa de a recupera investiția ta, și evident, să faci profit, însă au nevoie să asculte și povestea din spatele acelor cifre. Au nevoie să înțeleagă locul pe care ideea de business, produsul sau serviciul deja creat îl au în lume și cum o pot schimba.

Dacă ai un produs în care crezi, construiește în jurul lui o poveste relevantă pentru tipul de audiență căreia te adresezi. Vei avea mult mai mult succes în vânzarea lui.