Printre companiile care încearcă, de la an la an, să ofere altceva oamenilor din interiorul său se numără și EXE Software, al cărui departament de HR a consemnat câteva repere pe care le ia în calcul, atunci când alege cum se vor distra membrii echipei.
Pentru companiile care-și desfășoară team building-urile în afara orașelor din care provin, principalele destinații luate în considerare sunt cele din zona de munte, de mare și, unul dintre cele mai iubite, din Delta Dunării. Activitățile alese sunt menite să încurajeze ieșitul oamenilor din „zona de confort” și să-i ajute pe colegi să se apropie unii de alții.
Team building-urile pot fi organizate atât în stilul unui program bine stabilit, axat pe competiție, dar și într-o manieră mai liberă, care să stimuleze creativitatea.
„Ne-am întors, de curând, din cel mai recent team building, unde am încercat o altă abordare. Știind de la colegii mei că și-ar dori ceva diferit de anul trecut, de data aceasta ne-am pus mintea la contribuție pentru activități care să îi stimuleze să fie creativi. Așa că am avut o serie de activități handmade, în care am construit cufere și felinare, obiecte care ne-au rămas amintiri pentru acasă. De asemenea, am mai organizat concursuri cu tematică fotografică, unde am lansat două provocări: cea dintâi pe echipe, care surprinde cele mai multe vietăți din fauna Deltei Dunării și cea de-a doua individuală, cine pozează cel mai frumos peisaj al excursiei noastre. În plus, încercăm să «dublăm» activitățile din team building cu cursuri de dezvoltare, susținute împreună cu un grup de colaboratori. Anul acesta, am învățat despre cum construim și menținem relația cu clienții, cât impact are prima impresie, cum să oferi și să primești feedback de la client și alte informații cel puțin interesante”, declară Karina Tătui (Uță), HR Manager EXE Software.
Alegerea activităților de team building are în vedere, în permanență, scopul final: încurajarea comunicării dintre oameni, consolidarea spiritului de echipă și accentuarea sentimentului acela de apartenență la un grup solid. De asemenea, se ia în considerare distanța de parcurs până la locul unde se desfășoară team building-ul și spațiul indoor&outdoor, care trebuie să fie generos, astfel încât să permită diferite activități și posibilități de personalizare a locației. Important este ca oamenii să se simtă bine, să ajungă repede în locul respectiv și decorul să le dea un sentiment de relaxare.
„De-a lungul timpului, am încercat mai multe variante de team building. Până acum, am avut activități bine stabilite, precum treasure hunt, în cadrul căreia indiciile erau răspândite pe un perimetru extins, ajutându-ne astfel să descoperim și zona în care eram cazați. Întregul joc era facilitat cu ajutorul unei aplicații dedicate, instalate pe o tabletă. În final, competiția era câștigată de echipa care trecea prin toate probele, în cel mai scurt timp.
În alt an, am organizat activitati de tipul escape room, în care aveam de deschis un cufăr cu o comoară și eram în căutarea unor coduri și mai multor informații simbolice, iar la final, interesant era că echipele schimbau între ele indicii, pentru a putea determina câștigătoarea”, mai spune Karina Tătui (Uță).
Când vine vorba despre cum este primit un team building, media generală de prezență a oamenilor din companie este de aproximativ 75%, iar după desfășurarea acestei activități, sunt încurajate oferirea impresiilor din partea participanților. Pentru a incuraja sinceritatea răspunsurilor, o variantă de feedback este chestionarul online, care poate fi semnat sau anonim, după cum își dorește fiecare om care contribuie la îmbunătățirea viitoarelor acțiuni.
Din aceeași categorie cu team building-ul fac parte și petrecerile din preajma sărbătorilor de iarnă sau ateliere pe diferite teme, cursurile de dezvoltare personale sau medicină legată de prevenție, căci activitățile menite să unească echipa sunt binevenite periodic.
Similar cu team building-urile, organizarea unei petreceri de final de an necesită o tematică aleasă, care să alinieze subtil decorul, activitățile, muzica și, de ce nu, dress code-ul participanților.
„De-a lungul anilor, am construit aceste petreceri în jurul unor teme precum «neon», unde luminile vibrante și muzica au dat tonul petrecerii sau «ComicCon», unde ne-am folosit de printuri, costume și photobooth personalizat, pentru a intra în lumea super-eroilor. Ne dorim ca temele alese să fie cât mai ușor de implementat, astfel încât să poată intra în atmosferă și în joc cea mai mare parte dintre participanți”, a conchis Karina Tătui (Uță).