Alex Hunter a fost prezent în cadrul finalei competiției PowerUp! by InnoEnergy de la Praga, care a avut loc la mijlocul acestei luni, și a oferit audienței câteva trucuri despre cum ar putea o companie să-și loializeze clienții investind puțini bani.

Treaba unui marketer era cea mai ușoară înainte de a o strica internetul”, a mai spus Alex Hunter, precizând faptul că, în urmă cu 15 ani, oamenii de marketing nu trebuiau să se zbată prea mult pentru a-și promova produsele și serviciile, iar maketingul era ”o conversație unidirecțională”. ”Puneai un panou, făceai o reclamă și gata. Clientul nu avea cu cine să interacționeze”, adaugă Hunter.

În prezent, însă, balanța de putere între client și marketer s-a schimbat foarte mult. ”Nu poți să lansezi un produs sau un serviciu și să vezi cum lumea se îngrămădește să-l cumpere. Trebuie să creezi emoție ca lumea să fie loială unui produs sau unui brand”, precizează fostul manager pe Digital al Virgin Group.

Potrivit acestuia, loialitatea este este o decizie extrem de emoțională. ”Dacă vrei ca cineva să acționeze, trebuie să faci apel la partea emoțională, să simtă ceva. Emoția provoacă acțiune”, afirmă el.

În spatele oricărui click este un om, iar fondatorii de business trebuie să țină minte acest detaliu extrem de important. Pentru că în acest mod, o afacerea poate crea individualitate. ”Omul trebuie să țină minte brandul și să fie imediat lucrul la care se gândește”, completează specialistul în marketing oferind câteva trucuri la care ar putea apela antreprenorii sau oamenii de marketing pentru a-și asigura loialitatea clienților.

Trebuie să creezi emoție ca lumea să fie loială unui produs sau unui brand

  • Să treci utilizatorul de la tranzacție la relație – foarte important pentru a-ți asigura loialitatea omului este să creezi o relație cu el.

Investiția este foarte mică, răsplata este super mare: nu trebuie să cheltuiești mult pentru a crea o relație cu clientul tău, pentru a arăta că-ți pasă. Alex dă exemplul unui pahar de șampanie pe care-l primește în avion și faptul că îi știu numele și îl salută că se bucură că zboară iar cu ei. Asta deși călătorește la economy, nu la business. Sau la hotel primește bilet scris de la manager și coș de snacksuri preferate și frigider cu Cola Light pentru că știu că asta îi place, chiar dacă nu trece pe acolo foarte des, lumea încă îl știe.

  • David vs Goliath

Ce faci când nu ai bani pentru marketing? Poți să faci ceva foarte low cost ca să faci buzz pe piață: de exemplu, concurs de mâncat burrito. Poți strânge comunitatea în jurul tău mult mai rapid și frumos, și îți vor rămâne loiali chiar dacă apar alte afaceri similare.

Ascultați-vă clienții și vorbiți cu ei ca să-i păstrați aproape

Tot cu bani puțini poți trimite scrisori personalizate sau bilete pentru clienții tăi ca să le arăți aprecierea.

  • Încrederea în brandul tău este foarte sexy pentru un client.
  • Ascultați, vorbiți cu ei – cu clienții voștri. Ca să-i păstrați aproape.

”În lumea startup-urilor lumea nu prea e obișnuită să privească ceea ce fac din perspectiva unui client. Trebuie să facă asta din când în când”, a concluzionat Hunter.