De altfel, circa 88% dintre reprezentanții acestora sunt de părere că, deja, instituțiile pe care le reprezintă vor pierde din venituri în fața companiilor inovatoare din fintech. Procentul este în creștere cu 5% comparativ cu anul anterior.

Totodată, consultanții sunt de părere că în următorii 3-5 ani, investițiile cumulate în sectorul fintech vor trece de 150 de miliarde de dolari la nivel global.

În acest context, parteneriatele instituțiilor financiare tradiționale cu startup-uri din domeniul fintech sunt văzute ca un pas logic, menit să le asigure continuitatea. Potrivit unui raport al companiei de audit PwC, circa 30% dintre consumatori plănuiesc să folosească tot mai mult uneltele puse la dispoziție de companii financiare non-tradiționale, în timp ce 39% dintre ei vor folosi în continuare oferta instituțiilor financiare tradiționale.

Astfel, potrivit studiului Global FinTech Survey 2017, realizat de PwC, sectorul în care un număr tot mai mare de consumatori aleg serviciile companiilor fintech este cel al plăților (84% dintre consumatori), urmat de cel al transferurilor de fonduri (68% dintre consumatori) și cel al finanțelor personale (60%).

În același timp, 77% dintre instituțiile financiare tradiționale și-au propus să crească eforturile de inovare, iar 56% dintre ele se gândesc la noi metode disruptive pentru a-și menține un avantaj pe piață. Iar inovarea nu se face doar în companie. 31% dintre instituțiile care au participat la acest studiu achiziționează servicii realizate de startup-uri din zona de fintech (comparativ, anul trecut, procentul acestora era de doar 22%). Și asta pentru că startup-urile de fintech se concentrează, deja, pe tehnologii noi, precum inteligență artificială (46% dintre acestea investesc în zona de AI, comparativ cu doar 30% dintre instituțiile financiare mari), managementul identităților, blockchain, sau soluții biometrice de securitate.

În acest moment, 45% dintre instituțiile financiare tradiționale au intrat în parteneriate cu startup-uri fintech, comparativ cu doar 32% în 2016, iar 82% dintre respondenți vor face acest lucru în următorii 3-5 ani. Prin intermediul acestor parteneriate, startup-urile au acces la o bază existentă de clienți, iar companiile mari devin mai atractive pentru consumatori și țin pasul cu schimbările din tehnologie. În plus, rata de recuperare a investițiilor în proiecte din care fac parte startup-uri de fintech este de 20%.

Raportul PwC a fost realizat pe baza interviurilor cu reprezentanți din peste 1.300 de instituții financiare din 71 de țări, din domenii precum bancar, asigurări, venture capital, plăți, fintech.