Datele au evidențiat o creștere exponențială a utilizării televizorului, dat fiind contextul pandemic global, care a avut ca urmare impunerea de interdicții de circulație și restricții de mobilitate și interacțiune în scopul prevenirii răspândirii coronavirusului, în majoritatea statelor lumii.

Astfel, televiziunea a redobândit importanță în viața de zi cu zi a oamenilor și a redevenit un jucător puternic pe piață. Studiul arată o intensificare a obișnuințelor de consum în materie de TV pentru statele europene, precum și o creștere a numărului de ore petrecut în fața ecranelor în perioada Sărbătorilor de Iarnă.

Sărbători petrecute în format virtual

51% dintre europenii intervievați s-au declarat încântați de ideea de a petrece timp cu cei dragi în fața televizorului, iar o familie din patru a declarat că în perioada sărbătorilor se va uita mai mult la televizor. În egală măsură, studiul a conchis că locul preferat pentru vizionare rămâne livingul, care este preferința principală a participanților la sondaj cu un procent covârșitor de 80%, devansând cu mult ideea de vizionare din dormitor (10%) sau bucătărie (1%).

Filmele și serialele sunt preferatele tuturor (83%) în materie de opțiuni de consum, urmate la distanță de programele de divertisment (48%), iar televiziunea rămâne sinonimă cu relaxarea în timpul sărbătorilor.

5% din europeni folosesc televizorul pe post de șemineu virtual

Marea surpriză a studiului este că 5% dintre europeni spun că își folosesc setul TV pe post de șemineu virtual. Totodată, datele punctează că o treime din europeni (în principal francezii și britanicii) își folosesc telefoanele pe post de interfață cu televizorul, pentru a accesa și distribui conținut, evidențiind legătura care trebuie să existe între smartphone-uri și televizoare pentru a fi competitivi pe piață.

Statisticile arată că 97% dintre gospodăriile europene au deja un set TV. 87% dintre europeni mărturisesc că își folosesc televizorul cel puțin o dată pe zi pe tot parcursul anului, iar în UK, 33% spun că îl lasă pornit aproape non-stop. În plus, britanicii sunt campionii europeni și la achiziții, cu o medie de 2,1 față de 1,7 din alte state.

60% dintre europeni au Smart TV-uri, iar 72% din aceștia sunt tineri cu vârste sub 35 de ani, care preferă acest tip de televizor datorită caracteristicilor tehnice, în special celor de streaming video (70%) și catch-up TV (40%).